netwerkkabel niet aangesloten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

don vito

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Berichten
31
heb 2 pc's (2 amd athlons 1.0G en 2.6G), en wil netwerkje leggen met crossover

beide pc's zijn voorzien van een netwerkkaart en verbonden met een crossover,
resultaat: LAN-verbinding;een van de netwerkkabels is niet aangesloten:(
en op de ene pc heb ik zelf de netwerkkaart vervangen door een van mijn oude netwerkje.

ik denk dat het probleem en de oplossing(hoop ik) te vinden is bij mijn hardware, hoewel beide netwerkkaarten en kabel correct werken.

help mij. aub :confused:
 
Heb je de beide netwerkkaarten een ip adres gegeven dat in de zelfde range ligt.
192.168.0.1 en 192.168.0.2
Subnetmask dien je op 255.255.255.0 te zetten.
Dan gaan we verder.
 
Deze melding krijg je alleen als er iets mis is met de kabel.
Maakt niet uit hoe de kaart geconfigureerd is.

Gaat er een lampje branden op beide kaarten NADAT de kabel is aangesloten?

Controleer even de gegevens in de bijlage.
 
Laatst bewerkt:
giga; zo ver was ik al, die waren beiden in orde (ik heb al eerder netwerk aangesloten;) )
toch bedankt:thumb:

paul: er brandt inderdaad geen lampje, daar was ik mij ook van bewust. maar omdat dit al de 3 e kabel is die ik heb aangekocht, begon ik echt wanhopig te worden.
de manier waarop men die kabels verpakt is ronduit schandalig:evil: , vaak zijn die kabels al verneukt voor men ze aankoopt.
ik heb ook al een kabel van een vriend van mij uitgeprobeerd (die was dan wel 12 meter lang=> daarmee verkleint dan ook de kans opdat de kabel deftig zal werken.

nuja, het zal weer aan de kabel liggen. ik weet wat mij te doen staat; nieuwe kabel kope en winkelier huid vol schelden.
kunt u mij geen deftig merk voor crossover- kabels geven? ( die rond zijn verpakt aub)
 
P.s., Welkom op HelpMij, Don vito !

Kabels koop ik niet, die maak ik zelf.
Ik heb daar prof. gereedschap voor.

Maar een kabel van de gamma of karwei ofzo doen het prima, en zijn in een zak verpakt. Niet ingegoten in de folie.

12 meter is voor utp kabel geen probleem. Het mag tot 90 meter zijn voordat er een hub tussen moet. Dat zijn regels voor certificering.

Maakt ook niet uit, wat voor kabel je aansluit, of er een lampje gaat branden.
Of je nu crossed of straight aansluit, op beide kaarten moet een lampje branden.
Uiteraard heb je tussen 2 pc's zonder router, hub of switch een crossed kabel nodig.

Aangezien je al 3 of 4 kabels hebt geprobeerd, en er maar geen lampjes branden, ben ik eerder bang voor een defect in een netwerkkaart of een niet werkende driver.
Dan gaan er ook geen ledjes branden.

Controleer eens bij apparatenbeheer.
Of haal de volgende truck eens uit.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221573
 
Laatst bewerkt:
nja, ik had al gekeken bij apparatenbeheer , beide netwerkkarten werken correct, ik heb ook die truc geprobeerd, tevergeefs. :(
ik denk dat het wel de kabel zal zijn.
alvast bedankt, helpmij.nl is echt een heel handig forum.

p.s. die bijlagen zijn heel interessant en zullen nog wel van pas komen. bedankt:thumb:
 
Dat is (lopend) net iets te ver.
Probeer onder je vrienden een netwerk-kenner te vinden die een blik wil werpen op je bekabeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan