netwerkkabel niet goed aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
1
Ik heb een hostcomputer: windows xp, en een 2e computer waar ik nu ook internet op wil gaan gebruiken windows 98.
Ik heb op beiden een network PCI card gezet met een netwerkkabel aangesloten. Naar mijn idee zit het goed, maar de LAN-verbinding geeft aan: 1 van de netwerkkabels is niet goed aangesloten. Weet iemand waar de fout zit??
 
Heb je een cross of een straight cable gebruikt?
 
Zo te Lezen een Straight...

Oplossing: Router of Hub-Switch aanschaffen
 
Mocht je zoals Tha Devil denkt een straight gebruiken is het voordeliger voor je om een crosscable aan te schaffen
 
Ik heb hetzelfde probleem.Ik heb via de cd van win-xp de wizzard een lan verbinding laten maken.Ik zie nu bij netwerklocaties de verschillende verbindingen waaronder een netwerkbrug die ik gemaakt heb.Onderaan in de sistray heb ik de comutertjes met het rode kruis over.als ik er naar wijs krijg ik de melding dat één van de netwerkkabels niet is aangesloten.Ik heb een croslink-cabel gebruikt.Op beide pc staat win-xp
Hoe kan ik zien welke netwerkkaart er niet goed is aangesloten?De ene pc is pas nieuw en de andere is 2jaar.
 
Je kunt het zien door in apparaatbeheer te kijken of er een uitroep- of vraagteken voorstaat.

Ook kun je in het dosboxje pingen naar 127.0.0.1

Bekijk beide uiteinden van de kabel eens. Zijn die verschillend of gelijk qua kleurencombinatie?
 
ik heb gekeken bij aparaatbeheer en alles lijkt goed.Heb eens informatie gekregen van iemand en die vertelde me dat het zeker aan de instellingen moet liggen en niet aan de adaptors.Ik heb inmiddels ook met een andere croslink-kabel geprobeerd maar met hetzelfde resultaat dus de kabel was het ook niet. maar moest ik de firewall van windows xp zelf niet uitschakelen?en hoe deed ik dat nu weer?
 
Heb het zelf ook gehad, conflict met de Firewall, enige verandering hierbij was dat ik een netwerk via Switch had en geen crosslink (ik weet niet of dit uitmaakt)

hier staat hoe ik het heb opgelost
 
Bij aparaatbeheer zie ik geen vraagtekens dus ik denk dat alles goed werkt.Ik heb de volgende gegevens pc1:ip 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 pc2 ip:192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 beide pc andere naam gegeven en dezelfde werkgroep Vervolgens probeerde ik het pingen zoals ik in één van de topics las.Als ik het ip adres op pc1 wil pingen krijg ik:kan de host met ip niet vinden er is dus iets mis. Op de topic spreken ze van het protocol ip te verwijderen maar dat gaat niet. Als ik op bestanden en printerdelen klik(blauw maken dus)kan ik ook niet op eigenschappen klikken.Wat loopt er toch fout?Ik ben een beetje radeloos.
 
Wat voor Firewall gebruik je, en wat gebeurt er als je je Firewall uitzet en dan nog eens probeerd te pingen?
 
Ik heb de firewall van xp uitgeschakeld en ook de norton firewall maar nog steeds hetzelfde
 
Opgelost mensen.De fout was dat ik dus al een lan verbinding had.Ik heb met de wizzard telkens een lanverbinding ingevuld maar dat moest dus ADSLverbinding zijn.Nu werkt alles prima dus wat mij betreft wil ik al de mensen die hier reageerde bedanken voor de hulp die ze aanboden.Het was uiteindelijk een vriend van mij die het probleem thuis heeft komen oplossen(ook deze nog eens bedankt natuurlijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan