Netwerkkabel Repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terracotta Pie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Onze hond heeft een netwerkkabel kapot gebeten.
Ik heb de slechte stukken er vanaf geknipt en nu zit ik met 2 delen.

Deze wil ik graag weer aan elkaar.

Ik heb een plaatje bijgevoegd en dat legt een beetje het principe uit.

Mijn vraag:

Als ik gewoon het groene draadje van iedere kant in elkaar draai, en ik doe dit ook voor alle andere kleuren,
Doet mijn kabel het dan weer?

Wanneer je alle kleuren onderling met elkaar verbind zou hij het weer moeten doen, maar idd een kabel bij de Action kost een paar euri..

nouja ik had m niet echt nodig, ik heb er nog wel meer, maar volgens mij was dit een best goede kwaliteit kabel

Gewoon de juiste kleur met de juiste kleur verbinden. Indien het een crosscable is, dan is dat bij 1 van de stekkers al geregeld. Alleen in elkaar draaien lijkt me een slechten connectie geven, plus je moet elke verbinding apart isoleren.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Netwerkkabel moet je dus nooit met kroonsteentjes gaan vastzetten he, dat is vragen om problemen.
De kabel is immers niet voor niets getwist om een spoel te genereren die mede de snelheid en de goede werking van de kabel bepaald.

Daarom is het ook not done om veel kabel open te laten als je er een RJ45 plug op zet. Dan dienen de uiteinden zo kort mogelijk te zijn.

Er bestaan wel kopppelstukjes waar je losse draadjes in kunt doen en dan dicht knijpen.
Bij de Action heb je inderdaad 10 meter voor 2,95 of 3,95 of zoiets, krijg je het nergens voor, dus ik zou me er ook niet druk over maken verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan