Netwerkkabel te oud?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo Helpmij'ers!

Ik heb dus een computer boven en onze KPN Experia Box staat beneden.Nu ga ik verbinden met een splitter. Deze is al jaren geleden aangebracht, een splitter van PTT. Maar wanneer ik hem aansluit op mijn computer + de Experia box dan gebeurd er niets. Kan het zijn dat hij te oud is dat hij niet wordt herkend, of is hij misschien kapot. Ik maakte de PTT splitter open en het zag er goed uit, geen schade ofzo.

Kan iemand helpen?

Groeten,

Patjebond:thumb:

Hallo Helpmij'ers!

Ik heb dus een computer boven en onze KPN Experia Box staat beneden.Nu ga ik verbinden met een splitter. Deze is al jaren geleden aangebracht, een splitter van PTT. Maar wanneer ik hem aansluit op mijn computer + de Experia box dan gebeurd er niets. Kan het zijn dat hij te oud is dat hij niet wordt herkend, of is hij misschien kapot. Ik maakte de PTT splitter open en het zag er goed uit, geen schade ofzo.

Kan iemand helpen?

Groeten,

Patjebond:thumb:

Even voor de duidelijkheid: Zit je splitten tussen het de KPN Box en het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt of zit hij tussen de KPN Box en je pc?

tussen de Experia box en de PC

En een splitter is zegmaar dit:
Adsl_Splitter.JPG

Deze splitter is niet van mij hoor, maar zoiets is het
En dan is er maar een ingang verbonden met draadjes, de ander doet het niet.

Laatst bewerkt:
heeft dat ooit gewerkt of wil je het uitproberen want volgens mij is dat onmogelijk

heb zelf ook een Exp. Box en gebruik gewoon een standaard netwerkkabel

Dit kan niet werken.
Je moet hiervoor een switch gebruiken.

Hallo Helpmij'ers!Maar wanneer ik hem aansluit op mijn computer + de Experia box dan gebeurd er niets.
Dat klopt. Dat is niet de manier van aansluiten.

Hoe het hoort:
Sluit de kabel van de kpn, waar die je huis binnenkomt aan op "Line".
Sluit alle telefoons aan op "Tel".
Sluit je experiabox aan op "Adsl".

Vanaf je experiabox kun je geloof ik, met 2 pc aansluitingen naar computers toe.
Wil je er meer hebben, dan is een router aan te raden.
Die hebben vaak 4 poorten. Dus max 4 pc's.
Heb je een router met antenne, dan kun je een stuk of 100 draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan