Netwerkkabel van 4 draden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik had van tele2 ook het tv pakket. Dus het mooie is dat er een netwerkkabel voor deze tv naar boven (niet meer bereikbaar) ligt. Ik dacht nu even een mediastreamer aan een netwerkschijf te koppelen om boven ook de films te kunnen kijken, maar nu blijken er maar 4 draadjes in de cat5 (staat erop) kabel te zitten nl: oranje, oranje/wit, blauw, blauw/wit.
Bestaat de mogelijkheid om met deze 4 draadjes toch het signaal boven te krijgen? En zo ja: welke aansluitvolgorde moet ik dan aanhouden?
Ik had ze op de officiele manier gedaan
1. oranje/wit
2. oranje
3. blauw/wit
6. blauw

Maar dit bracht geen signaal boven. Ik hoop dat iemand me een bevrijdend antwoord kan geven. Of moet ik de hele boel gaan slopen om toch een 8-dradige kabel te gaan trekken?

Nog wat speurwerk leverde mij eea op... In ieder geval een hoop gevloek minder...
Kabeltje 1, 2, 3 en 6 hebben functie. De rest zit loos. Dus ik heb het nu aangesloten:
1. oranje/wit
2. oranje
3. blauw/wit
6. blauw

En alles deed het.. Dus ik ben helemaal gelukkig.. Helaas valt het nog niet mee op de kabeltjes precies mooi op de goede plek te houden.. Maar het is gelukt.. Als iemand daar nog een gouden tip voor heeft... Sta ik daar helemaal voor open!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan