Netwerkkabel van PS3 naar router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ximelez

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Hallo,

Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik een zo goede/snelle mogelijke netwerkkabel wil kopen voor de verbinding tussen mijn PS3 en mijn router? Of kan ik gewoon het goedkoopste Cat5 ding kopen?

je kunt gewoon een netwerk kabel kopen ja, maar waarom zou je dat doen? de PS3 heeft een netwerk kaart in zich? dus je kunt het net zo goed draadloos doen

Draadloos is bij ps3 inderdaad heel snel, bijna géén verschil te merken tussen wifi en kabel! :)

Door straling wil ik liever niet beginnen aan draadloos. Ik weet dat het praktisch niks is waar ik me zorgen over maak, maar het geeft me toch een beter gevoel. Ook door de rest van de apparaten en mobieltjes in huis. Ik heb al jarenlang een router waar 2 computers op aangesloten zijn (wel snel internet: 40mb/s), en daar kan ik nog iets op aansluiten. Ik wil simpelweg alleen weten of ik moet letten op wat voor netwerkkabel.

Toch sluit ik draadloos nog niet uit en heb ik hier een vraag over. Mijn woonkamer is zo ingericht dat de modem en router praktisch bij elkaar liggen en daarbij ook de wanddoos waar de internet vandaan komt. De afstand tussen daar en de PS3 is circa 3 meter. Met een kabel zou dat via de vloerranden en hoeken gaan waarbij de afstand zo een 5/6 meter is. Is er dan een merkbaar verschil in snelheid? Dan overweeg ik toch draadloos.

hallo, nee hoor qua draad maakt die 5 meter niks uit, of nouwja, zo dat je het niet zult vernemen:) ook die 3 meter draadloos moet de ps3 makkelijk lukken [aangezien hij ook internet zal ontvangen van de buren] maar qua kabel is het dezelfde die je ook aan je computer hebt;)

Dus qua kwaliteit/snelheid is er geen verschil in zulke kabels? Kan gewoon een standaard goedkope netwerkkabel kopen zonder te kijken naar merk of wat dan ook?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan