"Netwerkkabel wel / niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Probleem: er is geen netwerk / internet meer, netwerkbeheer meldt dat er geen netwerkkabel is aangesloten maar wisselt dit repeterend af met te proberen een netwerkadres te verkrijgen.

In apparaatbeheer geeft de on-board netwekadapter geen foutmelding, toch andere adapter geprobeerd, zelfde situatie.

Dat de kabel spontaan kapot zou gaan is toch wel erg onwaarschijnlijk, bovendien zou de tweede mededeling dan niet verschijnen, zou ik denken.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Het kan zeker wel de kabel zijn.
Ik ben zelf een elektromonteur en zeer ervaren in netwerk bekabeling, ook voor grote kantoor panden.
In mijn net aangeschafte koophuis veel kabel aangelegd. Prof. materiaal gebruikt uiteraard.
Echter, als ik een zelf aangeknepen patch kabel gebruik, tussen de aansluiting in de muur en de netwerkkaart in de pc, dan heb ik geen verbinding.
Mijn kabeltester zegt dat de kabel 100% ok is.
Als ik een in de fabriek gegoten kabeltje gebruik heb ik prima verbinding.
De stekkertjes die ik knijp passen erg slecht in de netwerkkaart van Realtek en 3Com.

Waarom? :confused:

Dus probeer eens een geheel andere kabel / merk / type. Kans dat het werkt is groot.
 
Je hebt gelijk!

Andere kabel aangesloten, netwerk / internet als immer.
Bedankt voor je raad!

Vraag blijft, hoe en waar kan er zo'n storing ontstaan?
De betreffende kabel ligt al jaren werkend 'ingebouwd' door het huis.
Eén van de stekkertjes heeft het begeven?
Hoe maak ik er nieuwe aan?
 
Je hebt gelijk!

Andere kabel aangesloten, netwerk / internet als immer.
Bedankt voor je raad!

Vraag blijft, hoe en waar kan er zo'n storing ontstaan?
De betreffende kabel ligt al jaren werkend 'ingebouwd' door het huis.
Eén van de stekkertjes heeft het begeven?
Hoe maak ik er nieuwe aan?