netwerkkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Tussen 2 netwerkkaarten had ik een 'rechte' kabel met een verloopje om hem 'gekruist' te maken. Het werkte.

Nu heb ik een gekruiste kabel gekocht en het werkt niet!

Maar als ik deze kabel verleng met de vroegere rechte kabel werkt het weer wel, echter slechts bij één van de twee pc's: als ik die verlenging doe bij de andere pc werkt het niet!

Rarara, hier kan ik met mijn pet niet bij.
Iemand wel?

Mischien kun je de kabels met een multimeter doormeten, kan best zijn dat de rechte kabel met hulpstukje een andere verbinding maakt dan een crosscable

ik heb er ook nog nooit van gehoord, dat je van een rechte kabel een crosscable kunt maken via een hulpstukje, en kan het zo zijn dat als je het hulpstukje weglaat de verbinding ook werkt

Groeten Oossie

Oossie, zo'n verloopje bestaat want ik heb het. Het is en elk geval te koop in Frankrijk. Zonder dit verloopje werkte de rechte kabel niet.
De crosscable is nu speciaal aangelegd en moet ik wel gebruiken. En volgens Bartjes moet-ie werken, alleen, het is niet zo.
Kapot kan hij niet zijn want dan zou-ie het niet doen, nu ik hem verleng met de rechte kabel.
Ik bestel denk ik maar een heel kort recht kabeltje als verloop...

Maar welbedankt voor de reactie.

Ik heb de firma die de kabels voor mij maakt om raad gevraagd en deze adviseerde om de metalen afscherming in het verloopkabeltje te ontkoppelen.

Dit bleek de oplossing van het probleem!!

Het heeft te maken met aarding (potentiaalverschil) van verschillende computers. Of zoiets.......;—)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan