netwerkkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
hey,
ik wil graag een netwerk aanleggen, en aangezien ik op beide computers een netwerkkaart erin heb zitten, dacht ik: laat ik het eens doen.
zo'n man bij dixons vertelde mij dat ik alleen een netwerkkabel nodig had, dus die heb ik nu gekocht en aangesloten.
maar op de een of andere manier staat er steeds bij LAN dat ik geen netwerkkabel heb aangesloten.
ik wilde die wizard van win xp starten voor een nieuw netwerk, maar daar werd ikerop gewezen dat die kabel er niet in zit, terwijl dat toch werkelijk wel zo is.
wat doe ik fout en heb ik nog meer nodig al wil ik gewoon 2 computers met elkaar laten verbinden??

alvast hartelijk bedankt,
bebetok

Die superverkoper bij Dixons zal vergeten zijn dat je wel een crosskabel nodig hebt om het op deze manier te doen. Gezien de melding die jij krijgt heb jij een gewone kabel gekregen. Een retourtje Dixons is dus een aanrader.

oh balen...........
wat is het verschil dan tussen die kabels?

ik vroeg om een netwerkkabel en deze kreeg ik..

Bij een gewone kabel gaan de aders één op één over, bij een cross zit er een kruising in.

maar waarom krijg ik deze dan.
wat is het verschil in de verbinding bedoelde ik eigenlijk.
waarom werkt deze kabel niet en zo'n cross kabel wel?
bedankt!

ahaa.
dus als ik in de winkel vraag om een Cross-kabel, dan kan ik met die kabel 'gewoon' 2 computers verbinden, ff de wizard starten van win xp en je hebt een netwerk, toch?
zo ja, dan ben ik nu naar de winkel :-)

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan