netwerkkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
hallo, ik heb thuis een router, waar 2 computers, een laptop en een ps2 op aangesloten zijn. als ik de laptop van de ene aansluiting afhaal, en hem in de aansluiting doe waar normaliter de ps2 op aagesloten zit, krijg ik geen verbinding met internet. zou iemand kunnen vertellen hoe dat komt of wat ik fout doe?

alsvast bedankt.:)

Doe je dit als de laptop aan staan? En als je de laptop herstart doet de verbinding het dan nog niet?
Kun je wel je router/modem pingen?

Wat is het nut van de aansluitingen op de router aanhoudend te veranderen? Als het werkt op de ene manier, laat de stekkers dan zo steken...

Anders, heb je geen MAC filters opstaan ofzo?? Als dit is dan kan het zijn dat je pc dan niet kan connecten...

Grtz

dvanleur zei:
Kun je wel je router/modem pingen?
= dat lijkt me niet nodig, aangezien die aansluiting wel werkt als hij op de PS2 aangesloten zit.

MAC filter

ik heb geen idee of er een MAC filter aanstaat. waar kan ik dat zien? waar en hoe kan ik dat uitschakelen?

nog even voor de duidelijkheid: alle computers lopen via router (sitecom, 4 aansluitingen) het gaat om een pc, en een laptop die aangesloten is op een aansluitng waar normaal een playstation 2 op aangesloten is. DE LAPTOP ZIT NORMALITER OP EEN ANDERE KABEL AAN GESLOTEN.

WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN??!:confused: :confused: :confused: :confused:

aapie zei:
ik heb geen idee of er een MAC filter aanstaat. waar kan ik dat zien? waar en hoe kan ik dat uitschakelen?

nog even voor de duidelijkheid: alle computers lopen via router (sitecom, 4 aansluitingen) het gaat om een pc, en een laptop die aangesloten is op een aansluitng waar normaal een playstation 2 op aangesloten is. DE LAPTOP ZIT NORMALITER OP EEN ANDERE KABEL AAN GESLOTEN.

WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN??!:confused: :confused: :confused: :confused:

heb je de kabel al eens vervangen???

aapie zei:
2 computers, een laptop en een ps2

router (sitecom, 4 aansluitingen)

Waarom dan de laptop van aansluiting veranderen? Als ik het goed snap zitten de vier aansluitingen vol, maar je hebt ook maar 4 aansluitingen nodig... Waarom dan laptop verwisselen met de PS2? Laat dan de laptop zitten waar hij zit en de PS2 ook... Dan heb je toch geen problemen?

En anders check je de kabel maar eens...

MAC check je in de instellingen van de router... Ga naar je router en daar zal je dat wel vinden...

Nog Een Keer: Help!!

haakmeer zei:
heb je de kabel al eens vervangen???

oook dat lijkt me niet noodzakelijk, aangeziende netwerkkabel gewoon werkt met de PS2
----
ik zal het voor de laatste keer zo duidelijk mogelijk toelichten:

ik heb hier een internet verbinding waar een computer (op zolder) een laptop (normaal ook op zolder) een computer (eerste verdieping) en een PS2 (ook eerste verdieping). AL DEZE APPARTEN HEBBEN APARTE INTERNETVERBINDING DIE VIA ROUTER LOOPT!!

opmerking: alle kabels zijn doorgetrokken(liggen niet los door t huis) en werken allemaal op hun normale plaats.
Als ik de laptop afkoppel om hem vervolgens op de eerste verdieping te gebruiken op de kabel die normaliter in de playstation zit, krijg ik de melding dat 'een van de netwerkkabels niet is aangesloten'. als de laptop op de zolder met internet verbonden is, heeft hij gewoon verbinding. ook als ik als primitieve oplossing een extra kabel via het trappengat van de router naar de laptop laat lopen, doet die het ook gewoon.

weet iemand of er instellingen/IPadressen aagepast moeten worden of iets dergelijks, reageer alsjeblieft
---
dan komen we bij het volgende punt: ik wil erg graag die laptop met de pc op de eerste verdieping verbinden. kan iemand (HET LIEFST GEDETAIILEERD) uitleggen hoe ik dat precies tot stand breng?

ik wil jullie allemaal alvast bedankt voor de medewerking. zo snel ik eruit ben horen jullie het!:thumb:

aapie zei:
oook dat lijkt me niet noodzakelijk, aangeziende netwerkkabel gewoon werkt met de PS2
----
ik zal het voor de laatste keer zo duidelijk mogelijk toelichten:

ik heb hier een internet verbinding waar een computer (op zolder) een laptop (normaal ook op zolder) een computer (eerste verdieping) en een PS2 (ook eerste verdieping). AL DEZE APPARTEN HEBBEN APARTE INTERNETVERBINDING DIE VIA ROUTER LOOPT!!

opmerking: alle kabels zijn doorgetrokken(liggen niet los door t huis) en werken allemaal op hun normale plaats.
Als ik de laptop afkoppel om hem vervolgens op de eerste verdieping te gebruiken op de kabel die normaliter in de playstation zit, krijg ik de melding dat 'een van de netwerkkabels niet is aangesloten'. als de laptop op de zolder met internet verbonden is, heeft hij gewoon verbinding. ook als ik als primitieve oplossing een extra kabel via het trappengat van de router naar de laptop laat lopen, doet die het ook gewoon.

weet iemand of er instellingen/IPadressen aagepast moeten worden of iets dergelijks, reageer alsjeblieft
---
dan komen we bij het volgende punt: ik wil erg graag die laptop met de pc op de eerste verdieping verbinden. kan iemand (HET LIEFST GEDETAIILEERD) uitleggen hoe ik dat precies tot stand breng?

ik wil jullie allemaal alvast bedankt voor de medewerking. zo snel ik eruit ben horen jullie het!:thumb:

probeer je laptop een direct achter de router aan te sluiten met een ander (korte) kabel op dezelfde poort waar de PS2 zit.
doet het dan wel dan is er iets met de kabel, doet het daar niet dan is er iets met de router aan de hand (bv blokkering dmv Mac)

Wat voor merk router heb je?

als ik een andere kabel in de zelfde poort doe als je kabel van de ps2 zit, werk die wel gewoon. het lijkt mij dus dat het probleem bij de laptop ligt. het merk van de router is sitecom.

haakmeer zei:
probeer je laptop een direct achter de router aan te sluiten met een ander (korte) kabel op dezelfde poort waar de PS2 zit.
doet het dan wel dan is er iets met de kabel, doet het daar niet dan is er iets met de router aan de hand (bv blokkering dmv Mac)

daar is niets mmis mee, aangezien hij wel gewoon internetverbinding maak als ik online game met de PS2!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan