netwerklocaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

granaet

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
8
Ik heb w2k geinstalleerd met een workgroup (geen AD). DHCP functioneerd goed, clients krijgen hun IP#. DNS werkt goed nslookup geeft op clients de juiste resultaten. Hardware is goed geinstalleerd (oa gecontroleerd met 3com nic doctor, net view, ping, netio etc.). Onder netwerklocaties zie ik ALLEEN de naam van de workgroup, dit zowel op de server als de clients. Dus geen computernamen of shares Ik kan wel een netwerkconnectie maken op basis van IP adres. Clients zowel XP home, XP prof en win98se.
 
Probeer het eens met wins. Anders moet je eens je hosts bestand wijzigen, maar ja, je werkt met dhcp.

Vind je de computers wel als je ze zoekt? Krijgen de clients wel een ip adres via dhcp of via apipa?
 
Inderdaad, ik gebruik geen hosts file. Zoals ik al eerder schreef, ik kan wel een share bereiken vanuit de verkenner (netwerkverbindingen maken) mbv \\ip#\share. Heb dan prima verbinding (100 mbit op m'n sloffen, full duplex).
Oh ja, firewalls en anti-virus programma's zijn afgesloten, orginele 3com ipv Microsoft drivers. Maar nog steeds geen computernamen laat staan shares onder Mijn netwerkverbindingen.
 
het fiet dat je wel met een ip adres dingen kunt bereiken en niet met de c naam lijkt mij dat je dns toch niet helemaal juist functioneerd of begreip ik je verkeerd
 
Hoe staan je lookup zones geconfigureerd? Krijgen de clients wel via de dhcp het adres van de dns server? Staat dynamic update aan?
 
dhcp werkt OK, clients krijgen mooi hun adres. Dynamic update staat ook aan. De forwardlookup werkt OK. De test vanuit Properties\Monitoring geeft een Pass voor de 'simple query against dns server'. Als ik nslookup gebruik vanaf clients loopt dat volgens mij allemaal OK.
Een maat van mij heeft een vergelijkbaar probleem, hij gebruikt AD en ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan