Netwerkmap blijft vragen om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Ja daar ben ik weer! Ik heb het vriendelijk en hulpzame helpmij.nl ontdekt :cool:

Mijn man en ik zitten via een router met kabeltje aan het internet verbonden. We hebben een werkgroep THUIS en we kunnen prima allerlei dingetjes delen en in elkaars mappen snuffelen. Maar mij wordt steeds gevraagd door Vista om de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn man z'n pc in te voeren als ik een map op zijn pc wil besnuffelen. Hij heeft er geen last van als hij in mijn mappen wil snuffelen en met onze laptop die draadloos verbonden is met het netwerk hebben we ook geen problemen.
Ik heb al veel gegoogled maar ik kan niks vinden over mijn probleem. Weet iemand hier wat vanaf? Alvast bedankt! :thumb:

Probeer eens op alle twee computer dezelfde gebruikers aan te maken en van hetzelfde wachtwoord te voorzien. Dus b.v. gebruiker vader wachtwoord vader en gebruiker zoon en wachtwoord zoon op alle twee pc's. Wat dan nog een rol kan spelen is of jullie allebei beheerdersrechten hebben of niet.

Verder is netwerk problemen oplossen goed voor uren van tijdvermaak. ;)

Sorry voor de erg late reactie! :o

Volgens mij weet ik de oplossing :shocked: "Gewoon" in het Netwerkcentrum van Vista "Met wachtwoord beveiligd delen" uitschakelen! Whaaa, geniaal! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan