Netwerkmappen niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten03

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Ik heb een probleempje,

Als ik op mijn computer in het netwerk probeer te komen komt er steeds eenzelfde popup voor:
netwerkoi7.gif

- Ik kan dus de computer vinden, alle netwerkservices staat aan op de doelcomputer.
- Er staan mappen gedeeld op de computer, dit kan ik checken door op mijn eigen computer mijn netwerklocaties te openen en dan daarin toegang te krijgen.

Hoe kan ik normaal (zonder gebruikersnaam/pass) toegang krijgen tot mijn computer?

Ik zoek het ni de buurt van groepsbeleid van Windows XP professional, maar wellicht ligt het aan iets anders. Enige tips?

Laatst bewerkt:
Dat had/heb ik met XP pro/Vista ook. Wanneer je de account gegevens van de pc invoerd kom je er wel in.
In XP ben ik er niet achter gekomen hoe dat weg te krijgen is jammer genoeg.

Dat had/heb ik met XP pro/Vista ook. Wanneer je de account gegevens van de pc invoerd kom je er wel in.
In XP ben ik er niet achter gekomen hoe dat weg te krijgen is jammer genoeg.

Het jammere is dat ik nooit een wachtwoord voor deze computer het ingevoerd. Als ik dan ook alleen de gebruikersnaam invul kom ik er niet in.

Zelf ben ik sinds kort over op Vista, maar je kunt proberen als je een account insteld op de pc waar de gedeelde mappen op staan. Of je er dan in komt als je op de andere pc de naam + wachtwoord invoerd. Op Vista werkt het in iedergeval zo.

Opgelost

Ik heb het opgelost door het eerste herstelpunt van windows-xp terug te zetten (er stond net een nieuwe op) en toen opnieuw gedeeld.

Ik heb het opgelost door het eerste herstelpunt van windows-xp terug te zetten (er stond net een nieuwe op) en toen opnieuw gedeeld.

Ik heb deze symptomen ook een keer gezien, en dat was nadat ik een schijf had omgezet van FAT32 naar NTFS. Ik kreeg toen Systeemfout 5: Toegang geweigerd, alhoewel alles verder nog goed stond ingesteld m.b.t. de gedeelde map.
Ook toen was de oplossing de schijf/map niet meer te delen, en het delen daarna opnieuw in te stellen.

Gefeliciteerd met je oplossing (en bedankt voor het melden naar het forum).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan