Netwerkmappings

Status
Niet open voor verdere reacties.

toffepeer69

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedenavond,

Sinds enige tijd heb ik een vergelijkbaar probleem, dus ik hoop door jullie geholpen te worden.

Ik heb een 2008 server draaien met exchange 2007.
Hierop zijn een aantal netwerkmappings gemaakt, welke afhankelijk van de rechten van de gebruiker wel of niet geopend kunnen worden.
Sinds enige tijd gebeurde het regelmatig dat zodra Outlook 2010 opgestart wordt er om de wachtwoorden van de ingestelde e-mail account gevraagd wordt.
Het invoeren ervan werkt niet dus klik ik op annuleren. Vervolgens komen er nog enkele Autodiscover schermen, welke ik ook met annuleren verwijder.

Nu is het probleem uitgebreid, doordat ik nu 1 van de netwerkmappings niet meer kan openen.

Ik dacht eerst dat dit probleem aan de server lag, maar het gebeurd alleen met mijn account en op 1 PC.
Toen ik inlogde op een andere PC had ik weer wel alle netwerkmappings.

Ik gebruik dus geen zwervend profiel, omdat ik dit erg traag vind werken.

Wat ik zelf heb gedaan is het volgende:
-de betreffende PC uit het domein gehaald, gereboot, lokaal ingelogd en vervolgens de directorie die in "C:\user" staat die bij mijn account hoort hernoemd.
-vervolgens herstart uitgevoerd, lokaal ingelogd om de PC weer bij het domein aan te melden.
-Nu krijg ik dus de melding dat er alleen een tijdelijk profiel aangemaakt is en niet mijn eigen profiel.

Als ik dus met een ander account inlog op deze PC worden wel alle netwerkmappings aangemaakt.

Als laatste heb ik er weer een zwervend profiel van gemaakt, dit heeft tot gevolg een traag opstartend systeem.
Wel kan ik weer bij alle netwerkmappings.
Nadat ik het profiel weer lokaal heb gemaakt heb ik mijn probleem weer terug.

Wie kan mij met dit probleem helpen??

Ronald

Laatst bewerkt:
a. Zoals je gezien hebt verwijder je geen profielen m.b.v. verwijderen in Verkenner maar via sysdm.cpl
b. Ben jij de enige in het domein die een lokaal profiel heeft? [Je praat over andere domeinaccounts die geen problemen hebben met netwerkmappings, hebben die een lokaal of zwervend profiel?]
c. Heb je sysdm.cpl gebruikt om de status van je zwervende profiel om te zetten naar lokaal profiel op die computer?
d. Hoe ken je netwerkmappings toe? Gecentraliseerd login-script, group-policy, ... ??

Verder, ingelogd als jouw gebruikersnaam op de 'probleem-pc':
d. Wat zegt diskmgmt.msc over evt. reeds gebruikte schijfletters voor externe harde schijven, memory-sticks, card-readers etc. die conflicteren met de schijfletters van je netwerkmappings?
e. Wat zegt [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net use over gekoppelde netwerkschijfletters? Schermafdruk of woordelijk wat daar netwerkmappings staan.
f. Kun je wel handmatig bij de gedeelde mappen komen en handmatig die netwerkschijfletters koppelen met de gedeelde mappen maken (dus zonder login-script, group policy etc.)

Als algemene tip geef ik alvast de suggestie om in Logboeken (= eventvwr.exe ) te kijken rondom het tijdstip van de opstart van de computer én rondom het tijdstip dat jij inlogt op je domeinaccount. Gaat om de Windows Logboeken (Systeem en Applicatie zijn het belangrijkste, Security voor succes/falen van aanmeldproblemen van de pc zelf en/of jouw domeingebruikersaccount).
Geeft mogelijk informatie over (bijv.) niet-uitgevoerd groepsbeleid, problemen met aanmelding op het domein, folder-omleiding die niet lukt, gedeelde printers die niet gekoppeld kunnen worden etc.

Tijs.

Ik heb de vraag (en antwoord) een eigen plaats gegeven gezien het topic waarin het stond reeds een jaar oud was. Voortaan kan je gewoon beter een nieuw topic openen, zo heb je ook meer kans dat meerdere mensen je vraag zien:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan