NetwerkNAS is plotseling Multimedia-apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Binnen mijn netwerk heb ik een NAS draaien. Dit NAS kwam altijd in mijn lijst van netwerk voor. Klikte ik daarop dan zag ik netjes alle mappen en zo.

Vandaag startte ik de Windows Media Player en bracht een koppeling aan met een map op deze NAS omdat op die plek mijn muziek op de NAS staat.

Als ik nu op Netwerk klik zie ik in mijn rechter scherm de NAS onder multimedia-apparaten staan. Klik ik op de NAS dan wordt automatisch de Windows Media Player gestart. Andere mogelijkheden zijn er echter niet. Ik kan dus nu niet meer bij de mappen op mijn NAS.

Hoe krijg ik de oude situatie weer terug? Ik heb al geprobeerd de gemaakte koppeling tusssen de Media Player en de NAS te verbreken. Dat is gelukt maar heeft verder niet geholpen.

Hoe verder?

In Configuratiescherm > Automatich afspelen kun je linksboven "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" uitvinken. Vergeet dan niet rechtsonder op "opslaan" te klikken.

In Configuratiescherm > Automatich afspelen kun je linksboven "Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" uitvinken. Vergeet dan niet rechtsonder op "opslaan" te klikken.

Die optie kende ik niet. Weer wat geleerd. Dank je wel

Het leek even geholpen te hebben. Maar sinds het systeem weer eens opnieuw is opgestart blijkt mijn NAS toch weer als multimedia-apparaat te worden gezien. Het vinkje bij Automatisch afspelen in het Configuratiescherm is uitgezet. Zekerheidshalve heb ik bij de onderdelen daaronder overal gekozen voor Geen actie ondernemen.

Wat kan ik verder doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan