netwerkonderelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
wij kan mij vertellen welke netwerkonderdelen ik nodig heb voor een draadloos netwerk??? in de bijlage een afbeelding wat ik bedoel: dit is een afbeelding van een gewoon netwerk in windows7, maar het gaat om een draarloos netwerk in windowsxp

Bijlagen

• Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 23
Voor een draadloos netwerk heb je een wifi router nodig en voor iedere pc/laptop een wifi netwerkkaart.

Nieuwe laptops hebben standaard een wifi netwerkkaart ingebouwd.

Er zijn 3 soorten netwerkkaarten;

pci (over het algemeen neem je deze voor je pc)
usb (deze kan in de usb poort van bijv. je laptop)
pcmcia (deze kun je begruiken voor een oudere laptop met pcmcia-poort, dat is steviger en kost je geen usb-poort)

De prijzen beginnen zo rond de 15 / 20 euri

Een wifi router kun je misschien krijgen van je provider, zo niet, dan beginnen die bij 40 / 45 euri.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je geeft een afbeelding voor een LAN, dus bekabelde, internetverbinding.
Wanneer je een draadloze verbinding wilt heb je dus helemaal niets met het venster uit je afbeelding van doen.
Waarom vraag je er overigens naar.
Standaard worden alle 'voorwaarden' voor een draadloze verbinding goed ingesteld.
Met andere woorden: waarom eigenlijk je vraag. Je moet dus even nadenken over 'Waarom stel ik deze vraag eigenlijk op Helpmij' en dat hier uitleggen.
Want nu krijg je - zoals blijkt - niet de goede antwoorden. En dat ligt niet aan - in dit geval - @Snijworst maar aan jou 'verkeerde' vraag. Snijworst gaat namelijk correct in op de door jou gestelde vraag, maar dat bedoel je kennelijk niet .....

ik heb een laptop met windowsxp gekocht via marktplaas waar al een draadloos netwerk opzat, maar omdat ik ook draadwooos netwerk moet ik hem opnieuw afstellen op mijn route
de laptop geeft aan dat hij mij netwerk gevonden heeft en dat het signaalsterkte uitstekend is, maar wanneer ik firefox open krijg ik de mededeling dat er geen pagina's gevonden worden. nu heb ik op mijn laptop bij eigenschappen van mijn netwerk devolgende onderdelen gevonden:

client voor michrosoftnetwerken - service adventing protocol - bestand en printerdeling voor microsoftnetwerken - nwlinknetbios - nwlink ipx/spx/netbios compatbel transportprodox - stuurprogramma voor netwerkcontrolle - internetprotocol [tcp/ip]

ik heb zomaar het idee dat er wat mist of dat ik er teveel heb. ik wil anders ook wel een nieuw draadloos netwerk instellen, maar ik moeg eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe ik dat doe,

Men neme een utp kabel en plugt hem in een van de lanpoorten van je router en laptop.
Start->uitvoeren->type "cmd"(uiteraard zonder de aanhalingstekens) ->enter.
Type ipconfig en kijk wat de standaardgateway is.
Open een webbrowser en type in de adresbalk http:// het nummer dat je gevonden hebt, iets van 192.168.1.2.
Je komt nu in de router, evt. moet je een gebruikersnaam en ww. invullen. Te vinden bij je handleiding.
Ga naar de wireless settings, m.n security. Daar vindt je de gegevens die je over moet nemen op je laptop.

in mijn wireless settings zie ik devolgende dingen:

ssd tp-link_e9fd8c
region nederland
channel auto
mode 11bgn mixed
channel with auto
max tx rate 300mps

waar op mijn laptop moet ik dat invoeren?? er staat xp op

Hoi,

Er zijn een aantal services/protocollen die je niet nodig hebt.
Het snelst werkt de volgende methode:

Ga naar apparaatbeheer in het configuratiescherm.
In het overzicht zit je o.a. de draadloze netwerkkaart staan.
Klik daarop met de rechtermuisknop en kies voor Eigenschappen / Installatie ongedaan maken.
Bevestig evt. volgende vragen.
De draadloze netwerkkaart wordt uit het overzicht verwijderd.

Start de laptop opnieuw op.
De netwerkkaart wordt opnieuw gedetecteerd en de driver geladen.
Wat er verder ook gebeurt, is dat alle instellingen worden verwijderd en dat de standaardinstellingen weer actief zijn nadat de netwerkkaart weer is gedetecteerd.

Een 'blanco' situatie dus. en dat is precies wat je wilt.

nou ik heb internet op mijn laptop hoor. ik heb het wel op de manier van vakveeken geprobeert, maar ik kreeg alle netwerkonderdenlen weer terug en toen hab ik het maar handmatig gedaan. Ik begon met het verwijderen van 'çlient voor michrosoftnetwerken', ik toen vad ik werl inrenet, maar deze verbinding valt zoms weg. moet ik de andere netwerteigenscha0ppen ook verwijderen

Nee, verwijderen van standaard geinstalleerde bindings op een netwerk kaart is per definitie geen goede actie om uit te voeren, zeker niet als je niet weet waar je mee bezig bent. dus voordat je ook maar iets doet, vanveelens manier om alles weer terug te zetten naar de default instellingen.

Daarna controleren of alle instellingen die in de tcpip instellingen staan op "automatisch" staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan