Netwerkontvanger werkt niet onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjb87

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Mijn ouders hebben net een nieuwe pc met Windows 7 en werken al jaren met de Sitecom WL-012 USB Wireless Network Adapter om verbinding te maken met ons draadloos netwerk, dit deden ze voorheen onder Windows XP. Er zit een cd bij het adaptertje, waar een driver op staat voor Windows 98 die destijds niet zelf dingen herkende. Bij Windows XP werd het apparaatje echter altijd automatisch herkend, zoals het hoort. Ook Windows 7 herkent de meeste randapparatuur feilloos, maar niet het netwerkadaptertje. Dan geeft ie het geluidje van "apparaat niet herkend" als je het aansluit. Opnieuw starten met het apparaatje aangesloten hielp niet, dus heb ik uiteindelijk maar de software van de cd geïnstalleerd, maar zelfs die zei dat er geen network-card aangesloten was. Ook in configuratiescherm bij "Nieuw apparaat toevoegen" werd ie niet gevonden. In de taakbalk stond overigens bij de eerste keer aansluiten al een berichtje: "Stuurprogramma niet geïnstalleerd". Ik kon er verder niet op klikken.

Weet iemand wat nu te doen? Ik dacht dat Windows 7 elk apparaat wel zou herkennen dat op eerdere Windows-versies ook gewoon Plug&Play was? Op de oude computer met XP doet het adaptertje het nog steeds gewoon, dus hij is niet stuk.

Hier de laatste uitgekomen driver voor je sitecom
http://sitecom.com/support-product/productid/133#drivers

versie 4.07

Vergeet het maar.
Ik heb ook een Sitecom usb adapter, en is met geen enkel stuurprogamma aan de gang krijgen. Vista of Win 7 maakt niet uit.
De chipset, een zydar meen ik of een 5007 (correct me if i'm wrong) is niet aan de gang te krijgen.
Conclusie, koop een nieuw adaptertje a € 15,- en klaar is wjb87:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan