Netwerkperikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Hallo denktank,

3 PC's (2x XP 1x W2k) in het netwerk gehangen + mijn PC (Vista) als Central Point (ook als printerserver).

Een drietal mappen op de Vista PC geshared. Andere PC's zien deze mappen wel maar de toegang tot de mappen wordt geweigerd.
Zeuren over machtigingen. Als ik nu in de te sharen mappen die andere computernamen wil machtigingen voor die mappen krijg ik alleen maar de lokale computer te zien en mijn andere computernamen in het netwerk niet.

Hoe kan ik zorgen dat mijn Kids toegang krijgen tot de shares. Het vreemde is dat ze wel allemaal kunnen printen.

Wie helpt ?

Groets, Jas.

staan de beide pc's in de zelfde werkgroep? Vaak is het zo dat je bij verschillende installaties van talen de 1 op werkgroep en de andere pc op workgroup hebt staan. een printer installatie is dan vaak geen probleem maar mappen delen heeft hij dan meer moeite mee.

Dank voor je reaktie

De werkgroep is bij alle PC's hetzelfde. Anders zouden ze elkaar niet eens zien.
Ik kan er dus wel schijven aan koppelen maar kan de mappen niet benaderen. Zeurt over machtigingen.

Mijn vorige PC had XP en dat liep vlekkeloos. Nu heb ik een nieuwe met Vista.

En nu dit probleem.

Groets, Jas.

Opgelost

Probleem inmiddels opgelost.

Op elk niveau de machtigingen "iedereen" opgevoerd en nu zijn ze te zien in het netwerk.

Groets, Jas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan