Netwerkprinter doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hoi,

Ik heb thuis een netwerkprinter van Lexmark staan die niet meer print, bij configuratiescherm -> printers staat dat hij offline is, maar er is nergens een knop om hem online te zetten, ook is er nog de optie voor offline gebruiken.

Heeft iemand een idee?
Alvast Bedankt
M

Netwerkkabel goed aangesloten? IP instellingen goed gezet op de printer? Kun je de printer pingen? Als je de printer op DHCP ingesteld hebt, probeer dan eens een Statisch IP adres?

Netwerk kabel is goed aangesloten, IP instellingen zijn goed, pingen kan/lukt niet, niet op DHCP ingesteld.
Nog andere ideeën? :confused:

Toch bedankt :thumb:
M

Dat je hem niet kunt pingen betekend netwerkproblemen. Als je de printer niet op dhcp ingesteld hebt, kijk dan op de printer je ingestelde:

-IP adres (Deze moet in dezelfde IP range als je computer IP adres zitten.)

-Subnetmask (thuis moet deze meestal op 255.255.255.0 staan, afhankelijk van je eigen instellingen op je router. Als je een IP config uitvoert op je pc, komen deze gegevens voor je pc naar boven. De subnetmask moeten voor je pc en printer gelijk zijn. Anders is netwerkverkeer niet mogelijk.)

-DNS (Het ip adres van je router)

-Gateway is niet van belang, omdat de printer niet in een ander subnet of over internet hoeft te werken, maar slechts in je eigen netwerk. (Ik neem aan dat je printer aangesloten zit op dezelfde router als je pc.)

Suc:D

Laatst bewerkt:
Hij doet het weer, ik heb hem opnieuw ingesteld en toen deed ie het weer.
Toch bedankt:thumb:
M

sorry dat ik zo laat reageer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan