netwerkprinter en deel internet krijgt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
1
Ik zit nu al een tijdje met een probleem, dat zich op drie manieren uit:

Ten eerste bereiken printopdrachten mijn netwerkprinter (HP psj 2510) niet meer, terwijl de netwerkverbinding wel functioneert, want ik kan het instellingenmenu van de printer wel via explorer bereiken.

Ten tweede zijn internetopties, zoals het inloggen op deze website, maar ook beveiligde verbindingen naar bv mijn bank, niet mogelijk. Dat blijkt doordat na geruime tijd de standaardpagina zichtbaar wordt waarin staat dat verbinding niet mogelijk is.

Ten derde krijgt men externe harde schijf via USB 2 geen verbinding. Dit uit zich door steeds voortdurend herstarten. De schijf functioneert wel aan een andere PC. Ook de USB op zich is niet stuk, want een gewone usb-stick wordt wel gewoon geaccepteerd en kan gebruikt worden. Dit maakt het tevens moeilijk om een recente back-up terug te zetten en zo weer een goed werkende situatie te creeren.

Foutmeldingen komen in het geheel niet voor.

De oorzaak ligt waarschijnlijk in het feit dat ik IE 7 heb gedownload (is de enige aanpassing die ik de laatste tijd heb doorgevoerd), inmiddels weer verwijderd maar dat helpt niet. Ondertussen nog wel een Java update doorgevoerd. XP is uptodate tot eind januari 07; XP firewall staat standaard uit en het uitzetten van mijn Norton-firewall heeft geen effect.
Al wel gezocht naar eventuele probleemmeldingen met IE 7, maar ik zie geen handvat om dit op te lossen.

Weet iemand raad?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan