netwerkprinter en Windows wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Op een "nieuw" systeem met windows 7 wil ik een netwerkprinter installeren.
De printer wordt gevonden
Ik krijg de vraag om de driver te kiezen, ik kies voor "Bladeren" en ga naar de driver die correct zou moeten zijn voor deze printer.
Echter, de driver is niet de juiste dus... ik download een andere driver voor die printer.
Ik wil nu die printer weer toevoegen maar ik kan niet meer kiezen uit de lijst van vooraf ingeladen printers, de computer vindt ergens drivers maar ik krijg de melding:
"Kan printerstuurprogramma niet installeren. De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x000000c1)"
Waarom kan ik de printer niet meer uit de lijst selecteren?
Hoe os ik dit probleem op

Bedankt
JP

Dag JP,

Wat ik zou doen is beide drivers deinstalleren en verwijderen en de juiste driver van de leverancier website halen en dan opnieuw proberen.

Haal de juiste drivers op bij de fabrikant, let op: 32 of 64 bits en installeer zonder wizard.
Merk/type printer?

Ik kan niets vewijderen want er staat niets op, dus de installatie is niet gelukt.
Ik heb de correcte drivers voor de Ricoh c4501 maar krijg de vraag niet zidat ik naar de locatie van die drivers gestuurd kan worden... Zeer ambetant

Eerst de printer lokaal installeren bijv via USB.
Dan bij de instellingen Netwerkprinter naar lokale printer met nieuwe TCP/IP poort. En vul daar het ip-adres en zo v/d printer in.
Aansluiten op netwerken e test pagina afdrukken.
Je moet dus wel weten op welk ip adres de printer komt (liefst een vast bij x.y.z.200 als de dchp laag begint met uitdelen vd ip adressen).

Printer staat een heel eind van mijn lokaal weg, dus, rechtstreeks aansluiten wordt wel erg moeilijk

a. Verwijder alle foute printerdrivers uit
[Windows-toets]r toetscombinatie -> printui /s
in tabblad Stuurprogramma's
b. Mogelijk kun je het op de normale manier al werkend maken na a., maar anders doe je het op de manier die andre@home aangaf:
Voeg een lokale printer toe (PnP detectie uitzetten), koppel die aan LPT1: en kies als printerdriver: Generic -> Generic / Text only
Zodra klaar, nieuwe printer 1x aanklikken, daarna erop rechtsklikken en kiezen voor "Eigenschappen van printer"
In tabblad Poorten een nieuwe nieuwe Standard TCP/IP poort toevoegen die qua ip-adres overeen komt met je netwerkprinter.
In tabblad Geavanceerd kiezen voor knop Nieuw... en koppel/installeer de juiste driver.
In tabblad Algemeen, geef de printer een naam die correcter is dan wat er nu staat (zodat je makkelijker ziet over welke printer het gaat).
Klik op OK.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan