Netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert-Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Thuis heb ik een draadloos netwerk. Daarop werk ik met mijn laptop. Mijn laptop heeft geen ltp poort.

Nu wil ik graag boven op mijn kantoor een printer installeren. Ik heb nog een netwerkprinter staan, maar ik heb geen vaste verbinding naar mijn kantoor.

Is er een mogelijkheid dat ik een draadloze router het signaal van de draadloze router beneden op laat vangen, en hierop mijn printer installeer?

Waarom zo ingewikkeld? Als je al een draadloos netwerk hebt en de pc "boven" maakt deel uit van dat netwerk en die printer is boven op die pc aangesloten, hoef je niets anders te doen als op de pc beneden een "printer toe te voegen" en vervolgens Windows te laten "zoeken" naar die printer / handmatig even naar die printer te gaan als Windows 'm niet detecteert.

Bovenstaande gaat er vanuit dat je boven wel een pc hebt waaraan je die printer kan hangen. Heb je boven geen pc, maar neem je die laptop mee naar boven, dan vervalt mijn suggestie en moet ik je het antwoord schuldig blijven, van routers koppelen heb ik geen tierelier verstand.

Laatst bewerkt:
Haha, het is dus al precies zoals jij suggereerde.

Ik heb boven geen pc staan. Dus vandaar........

Maar toch bedankt voor je antwoord.

Laatst bewerkt:
Hallo Gert-jan,
Ik heb exact dezelfde vraag.
Ik heb nl. boven een printer staan met een wireless Print Server en sinds kort heb ik beneden een draadloos netwerk tussen mijn laptop en ADSL modem/router. Hoe hang ik de printer op datzelfde netwerk...?
Als je het antwoord weet hoor ik het ook graag!

Je hebt een wireless printer zeg je. Dan moet toch in de handleiding staan hoe je die wireless printer configureerd, zodat hij wireless kan worden aangestuurd?

Ik ben al wel iets verder, tenminste dat denk ik.

Ik heb nu twee Linksys modems. 1 WAP54G en 1 WRT54G
De WRT54G fungeert als router, en de WAP54G wil ik instellen als wireless repeater. Vervolgens kan ik dan in het kantoor mijn printer aan de WAP hangen, en hopelijk is dit dan de oplossing.

Het wil alleen nog niet echt lukken met het koppelen van de WAP aan de WRT.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan