Netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lippie89

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Beste,

Mijn installatie gaat als volgt:

Modem met router ingebouwd - naar switch - naar AP 1 SSID: Lippie WPA2: code1234 KANAAL : 1
- naar AP 2 SSID: Lippie WPA2: code1234 KANAAL : 6

Beide APs ( Access Points ) staan goed ingesteld zodat hij automatisch overschakelt naar het dichtsbijzijnde netwerk met dezelfde SSID!

Mijn netwerkprinter is draadloos verbonden met AP1

Dus als ik in de buurt sta van AP1 kan ik printen

Sta ik meer in de buurt van AP2 dus als ik ben verbonden met AP2 kan ik niet printen...

Is er hier enige oplossing voor ?

Ze staan op een verschillend kanaal maar ook al geprobeerd op zelfde kanaal, brengt geen oplossing...

Dank bij voorbaat,
Lippie

Hallo Lippie,
Welkom op Helpmij!

Kijk eens wat er gebeurt als je de printer verbind met AP2?
Misschien dat dit je probleem verhelpt, ik heb zelf ook zo'n situatie, en ik heb hetzelfde probleem ook op die manier kunnen verhelpen.

Groetjes, Jochem

Bedankt voor de snelle reactie.

Bedoel je dan even mijn AP 2 verplaatsen ?
Want de afstand tussen AP 2 en de printer is te groot ...

Een draadloze printer kan nooit ofte nimmer met twee verschillende AP's tegelijker tijd verbonden zijn.
Het is of de ene of de andere.
Misschien zou het werken met twee repeaters,maar zeker weten doe ik dat niet.

waar het op zeker mee werkt is van je printer een bedraade netwerk printer maken.
Dus door middel van een print servertje

Laatst bewerkt:
wat je er niet bij verteld is wat je gedaan hebt op gebied van ip-adressering? Is DHCP op beide AP's uitgeschakeld (zodat alleen de router als DHCP server op je netwerk fungeert)?
Min of meer los daarvan; heb je de printer met een vast ip-adres geconfigureerd of laat je dit ook via DHCP toewijzen? Een printer geef je best een vast ip-adres buiten de reeks die uitgedeeld wordt via DHCP.

De printer heeft geen vast ip adres, die wordt toegewezen via dhcp .
Maar dit zal dat toch de oplossing niet brengen denk ik ?

dat kan ik pas beoordelen nadat je op de rest van mijn post hebt geantwoord (lees nog eens volledig). Ik zou de printer wel een vast ip-adres geven. Een server geef je ook altijd een vast adres. Een draadloze printer is tevens een printerserver.

Ik heb nog niets aan de instellingen van de AP's op vlak van ip adressering gewijzigd...

Alles staat dus nog zoals een standaard AP D-link DIR 615 , behalve kanaal SSID en key...

Moet er iets aangepast worden of moet ik het eerst in detail gaan bekijken?

Gr.

Dir-615 is geen AP maar een router, dus logisch dat het printen niet werkt. Volgende vragen:
1/ Wat is het merk en type van je internet router?
2/ Wat is het ip-adres van je internet router en binnen welke DHCP-reeks deelt deze adressen uit?
3/ Voor alle duidelijkheid; is AP2 dmv een kabel aangesloten op AP1 of zijn beide AP's met een kabel op de switch aangesloten?
3/ Gebruik je de Internet-poort vd AP's of alleen de LAN-poorten?

Het is zeker enkel maar een AP.
Er zit geen aparte internet poort op
Enkel 5 lan poorten , die ook voor digitale tv kunnen gebruikt worden.

IP van AP is 192.168.0.50
Internet modem/router standaard van Telenet op 192.168.0.1

Van de LAN poorten van de wireless modem vertrek ik naar de 2 APs

ik kan je niet helpen als je me geen correcte info kan geven. Dit is een foto vd DIR-615dir615.jpg
Die poort die zowat apart staat is de Internet-poort. In je initiële post ga je van een modem naar een switch en in post #10 is er dan plots geen sprake meer van een switch.
Ik heb zelf ook telenet en die gebruiken verschillende types modem/routers dus graag antwoord op vraag 1. Bij vraag 2, welke DHCP-reeks deelt je Telenet router uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan