Netwerkprobleem...help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandacb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hallo,

Ik heb een Compaq Presario CQ60 laptop gekocht, helemaal blij, maar nu lukt het mij niet om daar draadloos internet op te krijgen.
Is er iemand die mij alsjeblieft wil helpen???:D
Als ik op de 2 pc-tjes rechtsonderin de balk klik, en zeg verbinding maken, dan kom ik in het netwerkcentrum, en krijg de melding: er kunnen geen netwerken gevonden worden. Ik vermoed dat m'n Wlan uitstaat, maar verder kom ik dus niet.
Aub hulp van jullie kant.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Jolanda

Drivers geïnstalleerd? Werkt het bedraad wel? En wat staat er in netwerkverbindingen onder adapterinstellingen wijzigen?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle hulp.
Ik ging er vanuit dat de drivers op een nieuwe laptop al geinstalleerd zijn. :confused: Ik ben niet blond hoor. :D
Of het bedraad wel werkt...wet ik niet. Niet geprobeerd. Al die kabels zitten vast bij ons in de meterkaast. :shocked:
Waar vind ik dat adapterinstellingen wijzigen??
Sorry, maar ik heb hier niet zoveel verstand van. Heb dus echt hulp nodig. :D
Bedankt alvast.
Gr. Jolanda

Als je van je computer een draad aansluit op je modem/router, kan je dan wel op internet?
Voor het netwerkcentrum, ga naar Start >> Configuratiescherm >> Netwerkcentrum en dan zie je aan de linkerkant : Adapterinstellingen wijzigen. Je kunt ook nog bij apparaatbeheer (via Start >> intypen apparaatbeheer) kijken bij netwerkadapters en laten weten wat daar staat. Daar zouden dan 2 regels moeten staan - 1 voor je vaste verbinding en 1 voor draadloos. Staan daar soms gele uitroeptekentjes?

Als je van je computer een draad aansluit op je modem/router, kan je dan wel op internet?

Geen idee, ik heb geen verstand van kabels en dergelijke.
Voor het netwerkcentrum, ga naar Start >> Configuratiescherm >> Netwerkcentrum en dan zie je aan de linkerkant : Adapterinstellingen wijzigen. Je kunt ook nog bij apparaatbeheer (via Start >> intypen apparaatbeheer) kijken bij netwerkadapters en laten weten wat daar staat. Daar zouden dan 2 regels moeten staan - 1 voor je vaste verbinding en 1 voor draadloos. Staan daar soms gele uitroeptekentjes?

Er staan inderdaad twee regels:
Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
en NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Networking controller

Ik hoop dat je hiet iets aan hebt???

Gr. Jolanda

Die eerste is voor de draadloze adapter, dus als er geen geel uitroepteken bij staat, is dat goed.
Voor het netwerkcentrum, ga naar Start >> Configuratiescherm >> Netwerkcentrum en dan zie je aan de linkerkant : Adapterinstellingen wijzigen. Hier kan je draadloos in- en uitschakelen, door er op te klikken.

Die eerste is voor de draadloze adapter, dus als er geen geel uitroepteken bij staat, is dat goed.
Voor het netwerkcentrum, ga naar Start >> Configuratiescherm >> Netwerkcentrum en dan zie je aan de linkerkant : Adapterinstellingen wijzigen. Hier kan je draadloos in- en uitschakelen, door er op te klikken.

Als ik in het netwerkcentrum zit, hen ik links in het scherm allerlei taken staan, zoals:
Computers en apparaten weergeven.
verbinding met een netwerk maken
draadloze netwerken beheren
verbinding of netwerk instellen
netwerkverbindingen beheren
diagnose en herstel

Maar dus geen Adapterinstellingen waarmee ik draadloos kan in of uitschakelen.:(

De naam adapterinstellingen is wss afhankelijk van het OS. Zelf gebruik ik W7.
Dus zal jij moeten kijken bij :

Daar moet toch wel iets te vinden zijn. Wat voor merk en type modem heb je?

Bij mij ziet het daar als volgt uit :

Bijlagen

• Netwerkinstellingen.jpg
    Netwerkinstellingen.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
De naam adapterinstellingen is wss afhankelijk van het OS. Zelf gebruik ik W7.
Dus zal jij moeten kijken bij :

Daar moet toch wel iets te vinden zijn.

Bij mij ziet het daar als volgt uit :

o.k.., duidelijk, bedankt.
Ze staan ingeschakeld, want ik kan voor beide verbindingen kiezen voor Uitschakelen.
Wat nu?

Eerlijk gezegd heb ik op dit ogenblik even geen ideeën meer. Dat is het probleem van deze zaken, je moet het zelf met eigen ogen zien. Dan kun je mss zien wat het probleem is. Nog iemand anders die hier kan helpen?

Hallo Jolanda.
Als je de laptop openklapt,zie je 2 knopjes,de aan/uit,en een knopje met een antenne erlangs,deze kleurt blauw als je wifi aanstaat en rood als die uit staat.
Geeft hij rood aan dan ff erop drukken ,en moet ie blauw zijn,dan zou je een verbinding moeten kunnen maken.
Groetjes Peter.

Hallo Jolanda.
Als je de laptop openklapt,zie je 2 knopjes,de aan/uit,en een knopje met een antenne erlangs,deze kleurt blauw als je wifi aanstaat en rood als die uit staat.
Geeft hij rood aan dan ff erop drukken ,en moet ie blauw zijn,dan zou je een verbinding moeten kunnen maken.
Groetjes Peter.

Zo simpel is het inderdaad.....:thumb:

Hallo Jolanda.
Groetjes Peter.

Hoi, dat is de assistent bij mij, klopt dat?
Die blijft rood, als ik hem indruk krijg ik de melding Wlan gedeactiveerd, als ik er weer op druk komt er de melding Wl uit.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want zo simpel is het dus blijkbaar niet. :D
Gr. Jolanda

Hallo.
Nee had verwacht dat het werkte,okee gaan we verder.
Ik neem aan dat je router draadloos ondersteund?
En heb je hem al eens bedraad aangesloten,zodat je de updates binnen kan halen,er zitten erbij die belangrijk zijn voor dit type.
Groetjes Peter.

Hallo.
Nee had verwacht dat het werkte,okee gaan we verder.
Ik neem aan dat je router draadloos ondersteund?
En heb je hem al eens bedraad aangesloten,zodat je de updates binnen kan halen,er zitten erbij die belangrijk zijn voor dit type.
Groetjes Peter.

Hoi,
Ik heb hem nu bedraad aangesloten, hij vindt dan wel een onbekend netwerk, maar ik weet dus niet hoe ik dat moet instellen om op internet te kunnen en eventuele updates binnen te halen.
Dus wie kan mij nu stap voor stap verder helpen???
Alvast bedankt.

Groetjes Jolanda

Avond Jolanda.
Je hebt hem nu bedraad aangesloten,rechtstreeks op de router neem ik aan,dan zou je toch moeten internetten en via windowsupdate alles binnen kunnen halen.
Als dat lukt kan je daarna nog eens proberen om draadloos verbinding te maken,uiteraard dien je dan de draadloze router van je netwerk te vinden,en de sleutel van de beveiliging(neem aan dat die beveiligd is) in te toetsen.
Werkt het dan nog niet of loop je ergens anders tegenaan,dan graag bericht van hoe hetgene bij jou ingericht is.
Word de router ook door anderen gebruikt enzovoorts.
Hoe meer info wij hebben des te beter kunnen we je helpen.
Groetjes.

Hallo Peter,

Ik heb hem inderdaad rechtstreeks aangesloten op de router. Zover lukt het me nog. :p
In het netwerkcentrum zie ik wel verbinding van m'n laptop met een onbekend netwerk, maar van dat netwerk naar internet staat een rood kruis.
Verder als dit kom ik dus niet.

Graag je hulp.

Groetjes Jolanda

Jolanda,dat rode kruisje zou je netwerk moeten zijn,deze is dus nog niet actief.
je zou dan via het netwerkcentrum je pc aan moeten melden.
dat doe je bij de link verbinding met een netwerk maken,daar kies je het netwerk uit waar je je bij aan wild melden,succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan