Netwerkprobleem na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende vreemde probleem. Als ik mijn desktop of notebook uit de slaapstand haal is er een probleem met de netwerkverbinding. Dit is te verhelpen door de adapter uit te schakelen en dan opnieuw in te schakelen. Ik heb dan weer binnen 2 seconden verbinding. En dit ligt aan Windows. Ik heb het namelijk op school ook.

Bij het opstarten van windows of na een sluimerstand is dit probleem niet.

Ik heb inmiddels ook al een driver update uitgevoerd.

Het gaat om de volgende apparaten:

Acer Aspire M3641
HP Pavilion DV7-2140ed

Ik gebruik Win ultimate X64

Als hier een hotfix voor bestaat zou ik zeer dankbaar zijn.

Greetzz,
Timo

zelfde probleem na slaapstand geen netwerk meer

win7 gaat in slaapstand, en nadien is er geen internetverbinding meer, bij mij moet ik telkens heropstarten om opnieuw op het internet te kunnen....
iemand een idee?

Ik gebruik slaapstand iedere dag en heb geen problemen met het netwerk.
Kijk eens in energiebeheer van de netwerkadapter en vink daar alles uit.

Mijn oplossing voor direct netwerkverbinding na slaapstand

hoi, ik heb hier ook al meer dan een jaar naar lopen zoeken. Na slaapstand moest ik altijd 40-50 seconden wachten voor de netwerkverbinding want uiteindelijk gaat hij wel werken, als je niets doet en wacht.
Uiteindelijk een usb netwerkadapter geprobeerd en toen werkte het prima, direct netwerkverbinding na ontwaken uit slaapstand.
Toch eens de gegevens van de originele netwerkkaart en de usb versie nagekeken.
Wat blijkt, bij de TCP/IP van de usb versie zie ik lichtgrijs de default gateway ingevuld staan en bij de originele niet. (ik heb de tcp/IPv4 op automatisch een ip adres toewijzen staan) Als je nu op 'geavanceerd' klikt, kun je daar bij 'standaard gateway' de default gateway invullen. Klik op OK en nu zie je bij tabblad algemeen de default gateway staan, terwijl alles op automatisch toewijzen blijft staan.
Het blijkt dus, dat na slaapstand de default gateway niet snel gevonden wordt.

Nu een behoorlijk aantal keren getest en tot nu toe, elke keer vanuit slaapstand direct netwerkverbinding.
Ik heb een Acer laptop en met Acer regelmatig contact over dit probleem gehad maar die konden uiteindelijk, na weken, geen oplossing aandragen, behalve dat ik windows opnieuw moest installeren en als dat niet hielp, dan moest ik de laptop maar terug sturen voor reparatie !!! En al bijna 2 jaar is er geen nieuwere driver voor de netwerkkaart.

N.B. na eerdere pogingen om toch bij tcp/ip wel zelf een ip-adres op te geven evenals de dns servers plus de default gateway, werkte dat niet om meteen netwerkverbinding te krijgen.

Hopelijk is dit een oplossing voor velen, die met hetzelfde 'onoplosbare' probleem zitten.

@boyd5711
Welkom op Helpmij
Het is niet toegestaan topics ouder dan 3 maanden omhoog te kicken. Hou daar a.u.b. rekening mee.
Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan