netwerkproblemen met laptop windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne100

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Graag wil ik vragen hoe ik mijn laptop kan laten werken op internet. Het is eenCompaq armada 1560 ( pentium I ). Ik heb hem eerst met router geprobeerd, maar werkte niet. Daarna zonder router, rechtstreeks op de kabel ( chello ). De basispc werkt gewoon goed boven en beneden ook, maar deze niet. Er zit ook een netwerkkaart in de laptop ( etherlink III LAN PC card ).
Graag een oplossing voor dit probleem, zodat ik dit weekend lekker kan laptoppen !!

Fijn weekend,

Yvonne

Op het bureaublad heb je daar een icoontje voor netwerkomgeving staan?
Zo ja, dan moet je daar met je rechtermuisknop op klikken, en kiezen voor eigenschappen. Dan kom je bij de eigenschappen voor je netwerkverbinding. Staat daar bij de adapters je netwerkkaart?
Zo ja, dan is ie geinstalleerd enzo. Dan is het zaak de tcp/ip-instellingen in te gaan stellen voor de netwerkkaart. Je moet dan het ip-adres op automatisch verkrijgen zetten.
Dan kan je daarna nog in internet explorer kijken bij extra > internet opites ... en dan bij het tabblad verbindingen, of daar niet per ongeluk staat dat ie moet inbellen ofzo. Dit moet je dan aanpassen tot nooit een verbinding kiezen, of voor lan-verbinding gebruiken.
Dan zou je al een stukje verder moeten kunnen komen, zo niet, zet hier dan even neer wat er wel of niet lukt. Dan kunnen we je verder helpen :)

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan