We hebben een vrij standaard netwerkconfiguratie. Linksys-router (WRT350N) en drie
computers (éénmaal Windows XP Professional, éénmaal Windows XP Home Edition en
éénmaal Windows Vista Home Premium).
Op de twee XP-machines is er geen probleem. Alles werkt goed, internet werkt vlot en er
kan feilloos gebruik gemaakt worden van de USB-storage link (een stickje van 4 GB).
Op de Vista-machine gaat het minder vlot. Regelmatig wordt er niet automatisch verbonden
na het opstarten van Windows. Ook valt de verbinding vaak compleet weg.
In zulke gevallen verwijder ik het netwerk uit de computer, schakel ik de Draadloze
netwerkverbinding uit en weer in en verbind ik weer met het netwerk. Soms moet ik dit
vier keer doen wil ik verbinding hebben.
Ook springt regelmatig de verbinding op Alleen lokale toegang, ik kom dus niet het
internet op. Wat ook vaak gebeurt is dat de netwerkstatus 'Verificatie proberen' is.
Tevens die storage link is een vreemd probleem. Wanneer ik een bestand kopieer krijg
ik de melding dat er X MB te weinig ruimte is, maar X is gelijk aan het aantal MB's dat
ik kopieer. Kortom: er is 0 MB vrij. Dit terwijl ik op de andere computers alles zo kan
overgooien.
Ik heb er geen verklaring voor en er doen zich steeds uit het niets symptonen voor.
In de statusbalk zie ik dat er alleen lokale toegang is.
Er is geen internettoegang volgens het Netwerkcentrum.
Er is geen ruimte voor mijn bestandje van nog geen 6 MB.
Er lijkt geen internetverbinding te zijn volgens de router.
Windows Live Messenger probeert tevergeefs opnieuw te verbinden.
Pingen met de externe host mislukt.
Repareren lukt niet.
Webpagina's worden niet gevonden.
computers (éénmaal Windows XP Professional, éénmaal Windows XP Home Edition en
éénmaal Windows Vista Home Premium).
Op de twee XP-machines is er geen probleem. Alles werkt goed, internet werkt vlot en er
kan feilloos gebruik gemaakt worden van de USB-storage link (een stickje van 4 GB).
Op de Vista-machine gaat het minder vlot. Regelmatig wordt er niet automatisch verbonden
na het opstarten van Windows. Ook valt de verbinding vaak compleet weg.
In zulke gevallen verwijder ik het netwerk uit de computer, schakel ik de Draadloze
netwerkverbinding uit en weer in en verbind ik weer met het netwerk. Soms moet ik dit
vier keer doen wil ik verbinding hebben.
Ook springt regelmatig de verbinding op Alleen lokale toegang, ik kom dus niet het
internet op. Wat ook vaak gebeurt is dat de netwerkstatus 'Verificatie proberen' is.
Tevens die storage link is een vreemd probleem. Wanneer ik een bestand kopieer krijg
ik de melding dat er X MB te weinig ruimte is, maar X is gelijk aan het aantal MB's dat
ik kopieer. Kortom: er is 0 MB vrij. Dit terwijl ik op de andere computers alles zo kan
overgooien.
Ik heb er geen verklaring voor en er doen zich steeds uit het niets symptonen voor.
In de statusbalk zie ik dat er alleen lokale toegang is.
Er is geen internettoegang volgens het Netwerkcentrum.
Er is geen ruimte voor mijn bestandje van nog geen 6 MB.
Er lijkt geen internetverbinding te zijn volgens de router.
Windows Live Messenger probeert tevergeefs opnieuw te verbinden.
Pingen met de externe host mislukt.
Repareren lukt niet.
Webpagina's worden niet gevonden.
Laatst bewerkt: