Technische eigenschappen
Internetverbinding: kabel.
Router: Linksys WRT350N, met nieuwste firmware.
Netwerkkaart computer 1: USB, Linksys WUSB300N.
Netwerkkaart computer 2: PCI, Linksys WMP300N.
Netwerkkaart computer 3: Intern, Intel PRO/Wireless 3945ABG.
Probleem computer 1
De computer verbindt netjes, maar wanneer ik bijvoorbeeld iets naar de storage link
wil kopiëren duurt dit ontzettend lang en lukt het meestal ook niet. Soms kan ik het
netwerk nieteens verkennen. Bij het versturen van een grotere mail geeft Outlook de
melding dat er een fout is opgetreden bij het verzenden, omdat de verbinding verbroken is.
Wanneer ik dan naar de eigenschappen van de verbinding ga, zie ik in plaats van het
tabblad 'Draadloze netwerken' het tabblad 'Verificatie'. Een overzichtje met draadloze
netwerken waarmee ik verbonden geweest ben is niet te zien. Daarom schakel ik de
verbinding maar uit, en weer in. Maar in plaats van 'Ingeschakeld' komt er 'De verbinding
is verbroken' te staan. Het activitieitslampje van de netwerkkaart brandt hierbij. De
computer opnieuw opstarten helpt, maar we beginnen weer van voor afaan.
Probleem computer 2
De verbinding valt steeds weg en komt weer terug door de verbinding te herstellen.
Probleem computer 3
Vaak is er geen verbinding na het opstarten en moet ik handmatig verbinding maken.
Ook valt de verbinding steeds weg. De ene keer noemt hij het netwerk een onbekend
netwerk, de andere keer is de netwerkstatus 'Verificatie proberen'. Dan moet ik het
netwerk uit de computer verwijderen en de netwerkkaart uitsckakelen. Daarna opnieuw
inschakelen en op nieuw verbinden. Ook MSN wil steeds niet aanmelden. Foutcode
81000306.
Mogelijke oorzaak
Ik vind sinds gister ook een nieuw netwerk. Sindsdien speelt het probleem weer.
Kanaal aanpassen in de router helpt niet, onlangs heb ik alle instellingen naar de
fabrieksinstelling gezet. Ook dit had geen succes.
Oplossing
Ik hoop dat iemand me kan helpen het voor vanavond weer werkend te hebben.
Met deze apperatuur zou het toch allemaal moeten werken als een trein?
Internetverbinding: kabel.
Router: Linksys WRT350N, met nieuwste firmware.
Netwerkkaart computer 1: USB, Linksys WUSB300N.
Netwerkkaart computer 2: PCI, Linksys WMP300N.
Netwerkkaart computer 3: Intern, Intel PRO/Wireless 3945ABG.
Probleem computer 1
De computer verbindt netjes, maar wanneer ik bijvoorbeeld iets naar de storage link
wil kopiëren duurt dit ontzettend lang en lukt het meestal ook niet. Soms kan ik het
netwerk nieteens verkennen. Bij het versturen van een grotere mail geeft Outlook de
melding dat er een fout is opgetreden bij het verzenden, omdat de verbinding verbroken is.
Wanneer ik dan naar de eigenschappen van de verbinding ga, zie ik in plaats van het
tabblad 'Draadloze netwerken' het tabblad 'Verificatie'. Een overzichtje met draadloze
netwerken waarmee ik verbonden geweest ben is niet te zien. Daarom schakel ik de
verbinding maar uit, en weer in. Maar in plaats van 'Ingeschakeld' komt er 'De verbinding
is verbroken' te staan. Het activitieitslampje van de netwerkkaart brandt hierbij. De
computer opnieuw opstarten helpt, maar we beginnen weer van voor afaan.
Probleem computer 2
De verbinding valt steeds weg en komt weer terug door de verbinding te herstellen.
Probleem computer 3
Vaak is er geen verbinding na het opstarten en moet ik handmatig verbinding maken.
Ook valt de verbinding steeds weg. De ene keer noemt hij het netwerk een onbekend
netwerk, de andere keer is de netwerkstatus 'Verificatie proberen'. Dan moet ik het
netwerk uit de computer verwijderen en de netwerkkaart uitsckakelen. Daarna opnieuw
inschakelen en op nieuw verbinden. Ook MSN wil steeds niet aanmelden. Foutcode
81000306.
Mogelijke oorzaak
Ik vind sinds gister ook een nieuw netwerk. Sindsdien speelt het probleem weer.
Kanaal aanpassen in de router helpt niet, onlangs heb ik alle instellingen naar de
fabrieksinstelling gezet. Ook dit had geen succes.
Oplossing
Ik hoop dat iemand me kan helpen het voor vanavond weer werkend te hebben.
Met deze apperatuur zou het toch allemaal moeten werken als een trein?