Netwerkschijf CHD3NET

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperSmash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
k heb een schijf gekocht van 1 TB (samsung)
nou heb ik ook daarbij een conceptronic chd3net network harddisk case gekocht.

Ik heb de schijf gekoppeld aan de case en alles geconfigureerd (van ip adress zooi)
ik kan inloggen op dat ding.

maar als ik ingelogd bent staat er bij status: Device Not Found!

[smallimg]http://www.kijkeensnaarmijnwebsite.nl/mac/not.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

(dus blijkbaar vind hij mijn hardeschijf NIET.)

Als ik in plaats van de ethernet functie de USB functie gebruik dan werkt het wel en kan ik hem formateren in windows.

(ik heb hem geformateerd als NTFS en als FAT32, exfat en bij alle 3 ziet de NETWERK functie de schijf NIET.

kan iemand mij hierbij helpen?

met vriendelijke groet

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dat een firmware upgrade helpt: link
Handleiding formatteren van de harddisk: link

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat me opvalt (maar daarmee dus geen garantie dat het de oplossing is) is dat in de gelinkte handleiding duidelijk wordt vermeld dat je FAT32 moet gebruiken voor jouw apparaat om het als netwerk storage te gebruiken.

Some of our devices, such as a Media Player, Photobox or Network Storage are limited to the FAT32 file system (refer to the table below for the exact products). This means that using any other file system, like NTFS or HFS, will make the device unusable in its standalone function (i.e. playing media, copying photos or network connectivity).

Dat is een ernstige beperking, omdat het inhoudt dat bestanden per stuk niet groter mogen zijn dan 4 GB. leesvoer
Wél is 1 TB niet te groot om als FAT32 te formatteren, en dat had je al geprobeerd, schreef je.

Als Windows het niet toestaat om partities groter dan 32 GB in FAT32 aan te maken, dan is er die tool FAT32FORMAT (zie pagina 10 van de gelinkte handleiding voor Vista en pagina 19 voor XP).

Op pagina 14 van deze handleiding wordt gesuggereerd om de ingebouwde Disk Utility te gebruiken. Probeer dus díe utility ipv. formatteren via USB. Er staat op pagina 15 vermeld: "Let op: Als u de harde schijf heeft geformatteerd, dient u de Conceptronic Grab’n’ Go netwerkschijf opnieuw te starten."

Als dit allemaal niets oplevert, dan zul je toch de helpdesk moeten gaan bellen, vrees ik, omdat er geen lijst is met harddisk waar problemen mee bekend zijn.
e-mail adres: support@conceptronic.net
Tel. nummer dat mogelijk ook technische ondersteuning biedt (is eigenlijk een algemeen nummer van Conceptronic): 033 4549401

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan