ron woodman
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 nov 2000
Hallo, allereerst de beste wensen voor 2011 en dat we maar weinig computer problemen mogen hebben.
Ik heb een netwerkschijf gekoppeld aan mijn netwerk. Als ik windowsverkenner open in mijn computer zie ik daar de gekoppelde schijfletter van de externe harde schijf staan (meerdere partities met meerdere schijfletters)
Echter er staat een rood kruis door met de opmerking not connected. Als ik er op klik met mijn muis wordt het rode kruis groen en is het benaderbaar.
Nu komt het probleem;
tijdens de opstart maakt een batch bestandje een kopie van deze schijf naar een back-up schijf. Omdat er schijnbaar nog geen connectie is werkt het batchbestand niet.
Nu heb ik in dit batchbestand net use X: , y: en z: toegevoegd maar dat helpt ook niet. Als ik met mijn muis de schijf heb aangeklikt werkt het wel?
Hieronder het batchbestand backup.bat;
echo onn
cls
echo start kopie maken van w:\ naar \\networkspace2\openshare\
cd\
net use v:
xcopy v:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\afbeeldingen /s/y/d/c
net use w:
xcopy w:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\documenten /s/y/d/c
net use x:
xcopy x:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\films /s/y/d/c
net use y:
xcopy y:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\muziek /s/y/d/c
net use z:
xcopy z:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\Programma's /s/y/d/c
pause
Het rare is dus dat het pas werkt als ik de schijf heb aangeklikt via de verkenner. Dat moet toch anders kunnen?
Wie weet hoe op te lossen. O ja ik heb opnieuw een netwerk letter gekoppeld dat werkt wel maar totdat ik opnieuw opstart.
Wie kan mij helpen?
Vista 64bits
4gb intern
Laptop met wifi
Alvast bedankt
Groet Ron
Ik heb een netwerkschijf gekoppeld aan mijn netwerk. Als ik windowsverkenner open in mijn computer zie ik daar de gekoppelde schijfletter van de externe harde schijf staan (meerdere partities met meerdere schijfletters)
Echter er staat een rood kruis door met de opmerking not connected. Als ik er op klik met mijn muis wordt het rode kruis groen en is het benaderbaar.
Nu komt het probleem;
tijdens de opstart maakt een batch bestandje een kopie van deze schijf naar een back-up schijf. Omdat er schijnbaar nog geen connectie is werkt het batchbestand niet.
Nu heb ik in dit batchbestand net use X: , y: en z: toegevoegd maar dat helpt ook niet. Als ik met mijn muis de schijf heb aangeklikt werkt het wel?
Hieronder het batchbestand backup.bat;
echo onn
cls
echo start kopie maken van w:\ naar \\networkspace2\openshare\
cd\
net use v:
xcopy v:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\afbeeldingen /s/y/d/c
net use w:
xcopy w:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\documenten /s/y/d/c
net use x:
xcopy x:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\films /s/y/d/c
net use y:
xcopy y:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\muziek /s/y/d/c
net use z:
xcopy z:\ \\NETWORKSPACE2\OpenShare\Programma's /s/y/d/c
pause
Het rare is dus dat het pas werkt als ik de schijf heb aangeklikt via de verkenner. Dat moet toch anders kunnen?
Wie weet hoe op te lossen. O ja ik heb opnieuw een netwerk letter gekoppeld dat werkt wel maar totdat ik opnieuw opstart.
Wie kan mij helpen?
Vista 64bits
4gb intern
Laptop met wifi
Alvast bedankt
Groet Ron
Laatst bewerkt: