netwerkschijf win95 en 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank_grin

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
ik heb hier een server staan die automatisch een netwerkschijf z: toevoegd (tenminste alleen bij xp) bij win 95 en 98 krijg ik namelijk helemaal geen netwerk schijf te zien hoe kan ik dit oplossen met een login script ofzo en hoe maak ik dat dan.

mvg frank grin

Met de commandoregel

net use z: \\server\share

Deze regel kan je ook toevoegen in een batch file. Let wel, je moet wel de rechten hebben om deze share onder windows 9x te benaderen!

ja maar de z schijf zit gekoppeld aan telkens een andere map

dus z: \\server\leerkracht1
en als leerkracht2 erbij moet is het \\server\leerkracht2

Ah, dan koppelt hij hem waarshijnlijk aan de ingelogde gebruiker, zijnde leerkracht1 of leerkracht2. Indat geval gebruik je de commandoregel

net use z: \\server\%username%

waarbij er voor elke gebruiker die inlogt op de server een map met dezelfde naam moet staan. Dus als je inlogt als leerkracht1, dan moet er op de server ook een gedeelde map met de naam leerkracht1 staan. %username% is een variabele aan die verwijst naar de map die bij de persoon hoort die op dat moment inlogt.

2de probleem

ik weet niet wat er gebeurd is maar nu kan ik helemaal niet inloggen er staat nu kan domein controller kan wachtwoord niet valideren

waar moet ik me batchfile neerzetten

ik heb nu een batch file gemaakt met die commando maar waar moet ik dat neerzetten bij profile patch bij login script of bij local path en waarnaar moet ik hem verwijzen. \\server ofzow

via de computer zelf doet net use z: het wel maar ik weet niet waar ik het in me ad account moet plaatsen

Okee, blijkbaar kun je weer inloggen.

Je kunt een batch file vanuit elke locatie uitvoeren, dus het maakt niet uit waar je die neerzet. Zet hem lekker op je bureaublad neer ofzo.

Ik dacht dat je gewoon een Z schijf wilde koppelen voor een willekeurig ingelogde gebruiker. Als je wil dat die batch file automatisch opstart, dus meteen de Z drive koppelt voor de ingelogde gebruiker, plaats de batch file dan in de opstarten groep. Maar je kunt de batch file ook handmatig laten uitvoeren.

het is ook de bedoeling dat elke gebruiker een andere schijf krijg met die batch bestand kan ik alleen maar voor 1 iemand een schijf laten toevoegen. maar ik moet op 1 pc met meerdere accounts inloggen die ieder hun eigen schijf heeft.

tevens heb ik bij win95 Er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren. U hebt mogelijk geen toegang tot

ik heb al updates gedaan maar dat helpt niet sp1 en winsock2 dat staat op de site van microsoft dat kan je probleem is opgelos maar dat werkt niet wat kan ik hieraan doen

of ik krijg toegang tot de aanmeld server is geweigerd dit krijg ik als ik kies voor server.local en als ik krijg voor alleen server als domein naam dan krijg ik dat hij wachtwoord niet kan valideren

Dan staat ingesteld in de netwerkomgeving dat de pc zich ana wil melden bij een domein. Ik begrijp uit je vraag dat je geen domeincontroller hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan