netwerkschijven niet zichtbaar onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet53

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Ik heb in het bezit van een desktop en een laptop die beide draadloos verbonden zijn aan mijn router (Sitecom WL106). Aan de router hangen 2 netwerkschijven (Freecom netwerkdrive en een Western Digital My world book). Vanaf beide pc's (draaiend onder XP) kan ik de netwerkschijven gebruiken.

Enige weken geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht (Toshiba Satelite) draaien onder Vista. Vanaf deze laptop kan ik probleemloos internetten. In het netwerkoverzicht zijn alle pc's, het netwerk (zonder de netwerkschijven) en internet zichtbaar. De beide netwerkschijven en ook de gedeelde schijven van de beide andere pc's zijn vanuit de verkenner niet zichtbaar en ook niet benaderbaar. Vanuit de explorer kan ik de beide werkwerkschijven wel via de ip-adressen benaderen.

Wat ik ontdekt heb is het volgende:
Op alle pc's maak ik gebruik van F-secure van Ziggo. Als ik op mijn nieuwe laptop bij Internet-shield --> firewall een regel definieer van de ip-adressen van de netwerkschijven en deze koppel aan de services windows file sharing en networkprinting en All IP-traffic, dan zijn de schijven zichtbaar in de verkenner (dit alles heb ik op mijn andere pc's overigens niet hoeven doen). Zodra ik in de verkenner klik op de netwerkschijf, dan krijg ik een melding "Geen toegang tot \\Freecom1" Controleer de spelling van de naam. Er is mogelijk een probleem met het netwerk. enzFoutcode 0x80070035. Vervolgens kun je op problemen vaststellen klikken. Dit levert de volgende melding op: "Freecom1 kan niet worden gevonden. De aanvraag kan niet aan de DNS-server worden verzonden en de naam is onbekend bij de server"

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen??
Piet

je kan proberen een drive mapping te maken met behulp van het ip-adres. des koppel hem aan een letter.

drive mapping maken

onder vista
1. start
2. deze computer
3. (boven in de balk ) netwerkverbinding maken
4. kies een drive letter ( bijv : w :)
5. bij map vul je het ip adres in van je harde schijf.
6. vink het vinkje van opnieuw verbinding maken bij aanmelden aan.
7. klik op voltooien

onder vista
1. start
2. deze computer
3. (boven in de balk ) netwerkverbinding maken
4. kies een drive letter ( bijv : w :)
5. bij map vul je het ip adres in van je harde schijf.
6. vink het vinkje van opnieuw verbinding maken bij aanmelden aan.
7. klik op voltooien

Probleem opgelost

Bedankt voor je hulp. Het is gelukt.

groetjes

piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan