netwerksignaal laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een laptop (Packerd Bell) met WiFi ingebouwd en had geen probleem met verbinding maken met mijn netwerk (of ander netwerk) Voldoende signaalsterkte. Op een moment werkte internet niet meer en werden er ook geen beschikbare netwerken meer getoond. Ik heb dit ten einde raad opgelost door gebruik te maken van een centonic USB WiFi stick.Ook hierbij weer beschikbare netwerken met voldoende signaal, bijna maximaal.

Met behulp van WZC service werkt mijn ingebouwde WiFi weer enigszins echter nog niet helemaal goed. Na deze actie zie ik weer beschikbare netwerken en kan deze ook weer selecteren echter de signaalsterkte is te laag.
(WZC via uitvoeren: %SystemRoot%\system32\services.msc /s en Wireles Zero configuratie service gestart.)
Is er wat aan de ontvangen signaalsterkte te doen?

Voor alle duidelijkheid, het zelde draadloze netwerk geeft op dezelfde plaats in huis bijna maximale ontvangst voor de Centronic WiFi stick maar met de ingebouwde WiFi op dezelfde plaats in huis te weinig signaal, slechts 1 streepje op de indicator.

Zou heel plezierig zijn als dit weer normaal werkt. Mogelijk een instelling toch nog ergens verkeerd. Energiebeheer voor de WiFi kaart staat op ingeschakeld, power on.

Groet,
deSmid.

Hoi,

Energiebeheer moet je juist uitschakelen!
Wellicht een driverprobleem. Kijk eens of er op de site van de fabrikant, of er voor jou type laptop een nieuwere driver beschikbaar is.

Dank je voor deze reactie.
Het is wat verwarrend, on, off of auto.
On en auto had ik al geprobeerd zonder succes.
Helaas werkt off ook niet. De drivers zijn update dus denk ik dat het nog iets anders moet zijn. register terugzetten leverde ook nog niets op tot op heden.

Nog een tip?

Groet,
deSmid.

Hoi,

Heb nog één optie, om te controleren of die ingebouwde niet gewoon naar de kl**e is.

Zorg dat je de meest recente driver (unxipped) hebt klaar staan in een map.
Ga naar apparaatbeheer en verwijder de draadloze netwerkkaart uit de lijst; let op dat je de optie aanvinkt, waarbij ook het stuurprogramma wordt gewist.

Na herstarten van je laptop wordt de kaart weer gevonden en laat je het stuurprogramma vanuit de genoemde map installeren.

Hopelijk werkt je kaart nu weer goed. Zo niet, dan denk ik - nogmaals - dat het kaartje niet in orde is.
Je hebt - maar dat wist je deels ook - twee opties:
1. het netwerkkaartje (laten) vervangen. Mogelijk heb je nog garantie
2. zoals je al eerder probeerde: een extern netwerkkaartje.

Dank je Teun,

Je nieuwe tip levert ook nog niet het gewenste resultaat. Ik kan me niet voorstellen dat de kaart defect is maar evengoed, ik kan dit van de buitenkant ook niet zien en vaak is het zo dat dingen die kapot zijn daarvoor nog heel waren.

Moet ik gewoon mijn USB stick maar gebruiken, deze werk goed en zonder problemen.
Nogmaals bedankt voor de tips.

groet,
deSmid. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan