Netwerksleutel blijft wegvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaetodon

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Als ik met mijn instellingen verbinding heb gekregen met internet valt binnen een aantal minuten de netwerkverbinding weer uit en is ook mijn netwerksleutel weer anders.

Als ik dan klik op beschikbare netwerkverbindingen>
het netwerk wat ik wil gebruiken>
geavanceerde instellingen>
voorkeursnetwerk (automatisch)>
eigenschappen>

dan staan mijn netwerkverificatie op: OPEN
gegevensversleuteling op WEP

dan voer ik de juiste netwerksleutel in en krijg verbinding, maar dan valt hij dus na korte tijd weer uit en staat er een andere netwerksleutel in??

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen.

Ja blijkbaar zijn er apparaten die dit beïnvloeden. Ga naar een start/ Uitvoeren/ typ in cmd/ In het zwarte scherm typ je ipconfig/all. Je ziet nu een lijst zoek naar de Default gateway. Gebruik het ip schrijf het ergens op een blaadje. Ga naar een blanco internetpagina en voer het daar in. hij vraagt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord typ in admin bij user en pass ook admin als dit niet lukt gebruik dan user en bij password ook user. Wanneer je binnen bent ga naar geavanceerde instellingen klik derna op wireless. Je ziet hier je versleuteling. Zet hem op wpa2-psk of wpa2-aes. WEP is makkelijk te hacken dus dit kan gevaarlijk zijn. Verzin een wachtwoord en klik op toepassen en derna ok. Als het goed is valt je verbinding nu weg en kun je je nieuwe wachtwoord gebruiken.

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik moet wel even melden dat dit gaat om een extra pc. Ik heb wel goed contact met de laptop en de telefoons.
Ik weet niet of de oplossing invloed heeft op de al bestaande verbindingen.

hoi Yasin890 ik was ff bezig met je uitleg maar dit is dus om de gegevens in de router te veranderen. Hiermee gaan dus mijn bestaande verbindingen met de laptop en telefoons ook niet meer werken,....toch??

misschien heeft iemand nog wat aan deze informatie: als de verbinding op de pc weg gevallen is kan ik dus weer verbinding krijgen zoals ik bovenaan had beschreven. Maar op de volgende manier kan ik geen verbinding krijgen: ik klik 1x op het beeldschermicoontje met het rode kruis erdoor, dan komt het overzicht met de beschikbare netwerken, ik dubbelklik dan op de verbinding die van mij is, dan komt de melding dat er een netwerksleutel vereist is. deze voer ik dus in en moet deze bevestigen, dan klik ik op verbinding maken en de pc gaat nu verbinding proberen te maken. dit duurt een aantal minuten en dan krijg ik de melding dat er geen verbinding gemakt kan worden.
Als ik dan vervolgens weer naar geavanceerde instellingen ga, en de eigenschappen van het voorkeursnetwerk open, staat de netwerkverificatie op: WPA-PSK en de gegevensversleuteling op TKIP
Dat is toch raar omdat ik daarvoor de instellingen stonden op OPEN en WEP

Het lijkt er net op dat de gegevens van de vorige gebruiker van deze pc elke keer weer automatisch terug gezet worden ofzo.

WAT KAN IK DOEN?????

1/geef eens het merk en type van pc waarop je dit probleem hebt en welke windows versie daarop draait?
2/ zoals Yasin aangeeft, post eens het resultaat van een ipconfig/all
3/Wat gebruik je als draadloze versleuteling in je router? WPA, WPA2 of WPA/WPA2 met TKIP of AES?

Het gaat om een simpele pc AMD Athlon (TM) XP2600+ 2.08GHz 1,25GB die draait op windows XP home met servicepack 3
De security mode van de router staat op WEP.
(De verbinding op de laptop en telefoons doet het hiermee goed)
De volgende gegevens krijg ik met ipconfig/all:

Hostnaam: Fujitsu
Knooppunttype: Gemengd
IP routering ingeschakeld: nee
WINS-Proxy ingeschakeld: nee
DNS achtervoegselzoeklijst: arnhem.chello.nl
Ethernet adapter draadloze netwerkverbinding: 6
Verbinsingsspec.
Beschrijving Broadcom 802.119-netwerkadapter
Fysiek adres: 00-0F.............
DHCP ingeschakeld: ja
autom configuratie ingesch: ja
IP-adres: 192...............
Subnetmasker 255..............
Standaard gateway 192..........
DHCP server 192..........
DNS servers 213.............
62............

Hebben jullie hier wat aan?

Alvast bedankt

dat zijn niet alle gegevens van een ipconfig/all. Je hebt ook alles achter de 192 verwijderd. Je moet geen schrik hebben dat iemand jou gaat hacken via een 192 adres. De meeste routers delen adressen in dat bereik uit 192.168.1.1 of 192.168.0.1 of zo...
Post de screenshot ipv de gegevens over te typen aub.

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Marian Poot>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: fujitsu
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : arnhem.chello.nl

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 6:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 802.11g-netwerkadapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0F-66-1D-B1-E9
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.104
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.46.228.196
62.179.104.196
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 2 februari 2013 21:56:0
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 3 februari 2013 21:56:05

Heeft misschien iemand nog een idee of een oplossing voor het probleem???

ik weet dat je andere toestellen goed werken met WEP als versleuteling maar ik zou er toch voor opteren om WPA of WPA2 met AES te kiezen. Gebruik je een recente driver voor je draadloze adapter?

Ik heb inmiddels weer een andere pc gekregen een HP Compaq Desktop.
Hier heb ik nu de Linksys kaart ingedaan. En ook bij deze pc geeft hij dezelfde problemen. De verbinding wordt verbroken na enkele minuten.
Ik heb 2 van deze Linksys kaarten WMP54G en beide geven dit probleem. Lijkt mij dus haast onmogelijk dat het aan de kaarten ligt.
Dus 2 kaarten en 2 verschillende PC's en dezelfde problemen.

Wat kan ik nog doen?
Zijn het de drivers/instellingen of de Router, of.........

de router is een Linksys WRT54G

ik probeer via de link drivers te updaten, maar doe het waarsc niet goed. Na het klikken op de link en kiezen bij veelgestelde vragen op updaten drivers kom ik op een pagina met uitleg met plaatjes en daar staat 'klik hier om naar de linksys downloadsite te gaan'. Helaas werkt die link niet.
Waar kan ik de juiste driverupdate vinden?

klik op de pagina op downloads, selecteer je hardware versie. Klik dan op XP stuurprogamma. Je krijgt dan wel eerst de licentie overeenkomst te zien maar klik dan onderaan op "ik accepteer de voorwaarden" en dan kan je de ZIP-file downloaden die de driver bevat.

Updaten niet gelukt omdat het het apparaat al gebruik maakt van de laatste versie. 3.30.15

Volgens mij zijn er dus geen recentere driver updates gekomen. Deze is al vrij oud.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik het weer eens niet goed doe,.....dus,......

ok, check eens even welke firmware versie er draait op de linksys router? En check op de volgende link of er een recentere versie bestaat http://support.linksys.com/en-us/support/routers/WRT54G
Volg dezelfde procedure op deze site als voor je linksys netwerkkaarten. Klik op de button "downloads" en selecteer de correcte hardware versie. Vooraleer je een nieuwe firmware op de router zet, maak je best een backup van je instellingen (of schrijf ze op indien het toestel geen backup vd config toelaat).

De router kon wel een update gebruiken.
Na het installeren heb ik met alle apparaten weer verbinding, behalve met de pc waar het om gaat.
Maar nu kan ik helemaal geen verbinding meer maken ook niet na het invoeren van de netwerksleutel. Ik heb de router gezet op WPA2
personal en AES
Op de PC kan ik bij geavanceerde instellingen kiezen voor: OPEN, GEDEELD, WPA, en WPA-PSK
Bij WPA kan ik geen netwerksleutel invoeren, deze staat er al in (en is niet mijn code want het zijn minder puntjes) en is lichtgrijs waar ik dus niets in kan aanpassen
Als ik kies voor WPA-PSK kan ik wel een netwerksleutel invoeren, maar maakt geen verbinding,.....
Wat kan ik nog proberen?

Dan zal je even met de security instellingen vd router moeten experimenteren. Ik zou voorstellen dat je de router dan op WPA-personal zet met TKIP+AES als versleutelingsmethode. Vergeet niet de instellingen op te slaan en misschien best eens de router opnieuw opstarten (=een 20-tal seconden vd stroom halen).

Het lijkt erop dat het gelukt is,...de verbinding blijft op dit moment behouden. Het is alleen nu wel zo dat de WiFi van mijn Iphone weg blijft vallen.
Dat is wel gek,...toch? Nog een idee wat ik hier aan kan doen?

en wat als je alleen AES ipv AES+TKIP kiest? iPhone ondersteunt TKIP sowieso niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan