netwerksleutel d-link

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatbox

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
geachte,,

heb sinds gisteren een d-link DIR-635 router maar in mijn draadloze verbindingen staat nog altijd "onbeveiligd netwerk" hoe kan ik een netwerksleutel instellen? en werkt het internet daarna ook nog op mijn vaste pc die aan de router is aangesloten of moet ik daar ook een instelling wijzigen??

alvast hartstikke bedankt :thumb:

Ok, je moet naar je browser gaan en daar 192.168.1.1 intypen. Als het goed is dan krijg je een inlogvenster. (Dit moet je overigens doen vanaf een pc die met een kabeltje aan de router zit.) Typ bij de gebruikersnaam niets in en bij het password admin. Het kan ook zijn dat je admin bij de gebruikersnaam moet intypen. Hier moet je even mee expirimenteren (ik ken het soort router niet dus het is ene beetje gokken wat je er meot doen). Als je in de router zit zal er vast een zeker ergens een tabblad security zitten. (Kan even zoeken zijn) Hier moet je een WPA of WPA2 (je kan waarschijnlijk zelf aangeven of je WEP/WPA/WPA2 wil. WEP is slecht en hele makkelijk te kraken) code intypen (dit wordt het password voor je router waarmee je gaat inloggen). Je kan voor de codering TKIP/AES kiezen. Beide zijn volgens mij even goed. VErvolgens druk je op save. NU is je netwerk beveiligt. Voor de pc's die aan de router zitten met kabel maakt het verder niets uit. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. mvg Swallav

Ja echt super, heb het geprobeerd en overal wat gezocht (zoals je zei) en het is gelukt,, echt bedankt voor je zeer gedetailleerde uitleg ;) super!!! nog prettige dag verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan