Netwerksleutel, experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Hallo allemaal.

Ik heb het pakket van de KPN gekocht, dat je bellen en internetten tegelijk kunt, maar ik krijg geen draadloze verbinding met de experiabox

In de computer heb ik een PCI kaart geinstalleerd ( alleen driver geinstalleerd ) van het merk linksys. De kaart werk perfect en kan zonder problemen (met toestemming van de buurman ) op zijn netwerk, om het ff te testen. Deze netwerk is echter niet beveiligd.

Wanneer ik met mijn draadloze verbinding probeert in de loggen op mijn eigen modem vraag hij naar een sleutel. Deze sleutelcode staat vermeld in een brief. Het is een lang nummer met aantal letters en getallen.
Maar wanneer je het voltooid heb, geeft hij aan beperkte of geen toesteming tot dit netwerk.

Of moet ik eerst een ander wachtwoord invullen, die wel in de router staat vermeld maar niet in de brief of ik wat vergeten in te installeren.

Kan iemand me uitleggen wat ik nu precies moet doen, om dit probleem te verhelpen.

alvast bedankt.

gr. Niek

ik heb het goed doorgelezen, maar in de router moet er dan iets anders vermeld staan.
zo te zien bij mij niet. De draadloos geeft perfect de SSID weer, en ook dat het netwerk beveiligd is. Het netwerk is beveiligd met een WPA sleutel die in de brief staat.
Wanneer je probeer verbinding op het netwerk te maken vraag hij naar de sleutel, ik typ de 26 karakters van de sleutel in, en nog een keer voor de bevestiging.
Maar hij krijgt steeds geen verbinding.

Dit heb ik gevonden uit een handleiding van de router:
De WEP 64 bits sleutel moet 10 karakters lang zijn, de 128 bits sleutel moet 26 karakters lang
zijn. De WPA pre-shared key kan je qua karakters zelf varieren in lengte. Bij
internetplusbellen zal de klant een brief ontvangen waar we standaard uitgaan van een WPAsleutel van 26 karakters.

Kan het niet te maken hebben dat we de verkeerde sleutel hebben, en moeten kijken wanneer je de beveiliging eraf haald dan wel werkt en dan een nieuwe WPA sleutel aanmaken.??

alvast bedankt.

Kan je draadloze ontvanger wel WPA-PSK aan dan? Omdat ie in iedergeval niet wil verbinden.

Ik zou het zaakje eigenlijk gewoon op WEP zetten en zelf een code invoeren en deze elders goed bewaren.

kan je wel in de experiabox komen?
Misschien met standaard ww: admin ?

succes

Linksys PCI kaart moet dat toch wel ondersteunen, de kaart kosten rond de 50 euro.
Of zie ik het verkeerd, ik ga het veranderen in een andere code hopelijk werkt hij dan wel

Of kan dit het probleem zijn, we hebben win xp SP1 dus hij ondersteund het niet, dus moet ik update ofniet ?

Windows XP met Service Pack 2 ondersteunt WPA, maar XP met SP1 niet. Gebruik je Windows XP met SP1 lees dan dit artikel over de WPA update voor Windows XP

Yep updaten naar sp2 of de beveiliging op web zetten (sp1 ondersteunt wel wep)

Zet dan na het updaten naar SP2 wel ff de firewall van WinXP helemaal uit. Die zit namelijk ook in je Experiabox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan