Netwerksleutel veranderd toen alleen toegang lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

xjamilla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Gister is de netwerksleutel veranderd, en nu heb ik geen verbinding met internet meer op mijn laptop. Ik heb gelijk de nieuwe code ingevuld, toen kreeg ik wel verbinding met het netwerk maar dus alleen lokaal.

Op de computer die met de kabel is aangesloten doet internet het wel gewoon. Maar als ik bij de instellingen van de router wil kijken door naar: http://192.168.1.1/ te gaan staat er dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Hoe krijg ik het draadloze netwerkverbinding op mijn laptop weer aan de praat? :confused:

Wat bedoel je met bedraad aansluiten?
De hoofdcomputer is al aangesloten met de router, en is ook al helemaal van de stroom afgeweest etc. maar het internet werkt wel, alleen de pagina met de router instellingen dus niet?

Haal de stroom eens van de router af, ong. 10 seconden.
Dan kom je er weer wel in.

Dit is al meerdere keren gebeurd, ongeveer 15 sec. de stroom eraf gehaald maar dat werkt dus niet..

In dat geval zou ik hem resetten naar de fabrieksinstellingen.
Resetknop indrukken, stroom eraf (resetknop ingedrukt houden ) 60 seconden en stroom erop (resetknop nog steeds ingedrukt houden 30 seconden).
Nu kun je je router opnieuw instellen. Weet je zeker dat het adres 192.168.1.1 is ?
Dit kun je controleren in je handleiding of start->cmd->enter->type dan ipconfig, en kijk naar het afres van je standaardgateway.
Dit doe je uiteraard met je bedraad aangesloten computer.

Laatst bewerkt:
hm bij standaard gateway staat 83.82.194.1
maar vanochtend lukte het nog wel op 192.68

Weet je zeker dat je de boel wel goed aangesloten hebt ?
Dat ip adres is doorgaans van je modem.
Overal de stroom af, 1 minuut wachten.
Stroom op je modem en wacht tot alle ledjes branden.
Sluit je router aan op het moden, (wan poort) en stroom erop. Herhaal de stappen zoals hiervoor beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan