Netwerksleutel werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffstrijker

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop en ik een iphone en nu wil ik met beide verbinding maken met de draadloze router die ik achter mijn modem heb staan. Na een hoop gezoek ben ik eindelijk in mijn draadloze router gekomen en heb ik de netwerksleutel gevonden via wireless en dan wireless security. Als ik nu op de laptop verbinding met het draadloze netwerk wil maken en ik voer deze netwerksleutel in zegt ie nog steeds dat ik geen verbinding kan maken. Ook bij mijn iphone maakt ie geen verbinding. Wat doe ik verkeerd? Is dit wel het wachtwoord wat ik moet gebruiken?

Wat voor soort beveiliging staat er ingesteld in de router en hebben andere pc's/laptops wel draadloze verbinding?

Ik heb um WPA beveiligd, en ja ik heb al een jaar een andere laptop waar ik draadloos internet op heb via deze router (linksys).

Ik had dit al eerder geprobeerd en deze netwerksleutel op de iphone ingevoerd en deze deed het toen niet maar bij de laptop heb ik dit nog niet geprobeerd. Ik zal dit vanavond nog een keer proberen. Dankjewel en je hoort het vervolg vanavond

Ok, hoor het graag.

Kijk ook even in de router of toevallig MAC filtering aan staat....

Volgens mij stond deze wel aan. Wat houdt dat in dan ?

Ieder hardware apparaat dat verbinding kan maken met draadloos internet heeft ene eigen "ID" zeg maar. je kunt in je router instellen dat alleen bepaalde ID's mogen verbinden.
Dat is dat deval de ID (is MAC adres) van de iPhone en Laptop toevoegen daar

Ok maar als ik deze uitzet dan kan dus elke computer met mijn netwerk verbinding maken als ie mijn netwerksleutel weet (dus ook mijn iphone en nieuwe laptop, want anders moet ik eerst weer achter hun id komen).

Ja hoor, gelukt. De netwerkkey op de laptop was idd een compleet andere dan degen die ik in de router had gevonden. Deze heb ik ingevoerd in de laptop en mijn iphone en ze hebben allebei toegang tot internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan