Netwerksleutel wordt geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwart Licht

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Wat wordt er in hemelsnaam met deze boodschap bedoeld?

'Het wachtwoord van het netwerk moet, afhankelijk van de netwerkconfiguratie, 40 bits of 104 bits zijn. U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens, dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren

Stel dat ik de volgende code zou hebben:

* C = Cijfer
* L = Letter

CLLLLLLLLLLL

Wat zou ik dan moeten invullen? (netwerksleutel)

het betekent dat de beveiliginssleutel 5 of 13 tekens lang moet zijn.
Deze moet je zelf aanmaken.

het betekent dat de beveiliginssleutel 5 of 13 tekens lang moet zijn.
Deze moet je zelf aanmaken.

Hoe zou ik dat wachtwoord moeten aanmaken dan? Ik bedoel, als ik een willekeure code invul (nou ja willekeurig; WPA code, die 11 tekens lang is) dan krijg ik weer dezelfde melding.

Ik neem aan dat je de key aanmaakt op de router? Je moet via een kabeltje met de router verbinden en daar de netwerkkey instellen

Ik neem aan dat je de key aanmaakt op de router? Je moet via een kabeltje met de router verbinden en daar de netwerkkey instellen

Opmerkelijk; ik heb net een gewone 10-letterige 'netwerksleutel' ingevuld bij de router. Nu krijg ik echter de melding dat er geen netwerkadres toegewezen kan worden aan de computer, waardoor de internetverbinding 'beperkt' is..

Weet je misschien ook de oplossing hierop..

Bedankt nog overigens!

ben je verbonden met de router via een kabel?
zoja, typ dan in je browser het ip adres van de standaardgateway
(voor het ip van de gateway-> start ->uitvoeren->cmd[enter]->ipconfig[enter] en dan zie jet het ip-adres van de gateway.

ben je verbonden met de router via een kabel?
zoja, typ dan in je browser het ip adres van de standaardgateway
(voor het ip van de gateway-> start ->uitvoeren->cmd[enter]->ipconfig[enter] en dan zie jet het ip-adres van de gateway.

Deze stappen heb ik nu doorlopen.. Wat moet ik vervolgens doen.. Ik heb ook al ingelogd..

ik weet niet hoe dat scherm eruit ziet, maar je moet even zoeken naar wireless instellingen en securityinstelling. Daar een beveiliging instellen van WPA en een 13 tekens lange code.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan