netwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

beumer5

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
Berichten
8
Ik werk met windows xp en heb middels een draadloos netwerk verbinding met een router welke beveiligd is middels wpa.
Hiervoor heb ik een netwerksleutel toegekend. Dit werkt ook.

Nu vraagt windows xp ook om toegang tot het zelfde netwerk en hier moet ik dezelfde netwerksleutel invullen( 2x)

Mijn probleem is dat bij elke keer dat het netwerk even wordt onderbroken ik opnieuw de netwerksleutel onder windows xp moet invullen omdat deze een andere netwerksleutel bewaard. Weet iemand hoe ik de netwerksleutel kan bewaren??

:cool:
 
1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm.
2) Klik op Status.
3) Klik op Eigenschappen.
4) Klikl op het tabblad "Draadloze netwerken"
5) Zet een vinkje bij "Draadloos netwerk automatisch configureren"

Dennis.
 
Dan nog, uiteraard moet je het proberen maar de opzet van die sleutel is juist dan de boel beveiligd is, als je de sleutel mogelijk heid bied vast te zetten onder windows, de burman toevallig achte die sleutel komt ze dus alsnog gebruk kunnen maken van het netwerk en internet.

Maar goed even terzijde informatie.
 
Dit is helaas niet de oplossing van mijn probleem. Dit vinkje staat namelijk reeds aan. Als ik dan onder de genoemde "draadloze netwerken" kijk bij "voorkeursnetwerken" en dan onder "eigenschappen" dan staat hier de bewuste verkeerde netwerksleutel. Als ik deze dan vervolgens wijzig in de gewenste code en dan op OK druk slaat hij de gewenste code vervolgens niet op en komt hij de volgende keer toch weer met de oude code.

Wat doe ik niet goed of wat moet ik nog meer doen om de juiste code te laten bewaren?
 
Komt de netwerknaam (bij draadloze netwerken)overeen met je SSID?
En probeer eens ook netwerk verificatie(bij het tabblad koppeling) op 'Open' te zetten.

Dennis.
 
De SSID naam komt overeen met de netwerknaam. En als ik de netwerkverificatie op "open" zet krijg ik helemaal geen verbinding meer.
 
Geplaatst door beumer5
Als ik deze dan vervolgens wijzig in de gewenste code en dan op OK druk slaat hij de gewenste code vervolgens niet op en komt hij de volgende keer toch weer met de oude code.
Hieronder een stukje tekst van wat hierboven staat:

Durf je het aan om de verbinding opnieuw te maken?
Anders doen we dat even. Het is niet zo moeilijk, daar is XP voor.

Dennis.
 
Ik ben net vorige week overgegaan van type router. (Waar het probleem zich overigens niet afspeelde en waarbij ik dezelfde netwerksleutel gebruikte) Ik heb dus net vorige week een nieuwe verbinding gemaakt. Waar zou e.e.a. dan in moeten zitten?

Als je echt denkt dat het helpt kunnen we er samen misschien stap voor stap door heen lopen
 
Wat ik voor ogen heb:

1) Wijs(en niet erop klikken), in 'Netwerkverbindingen', met de muiscursor op de verbinding en druk op de Del-toets. Geef een bevestiging op de vraag of je de verbinding wilt verwijderen.
2) Verwijder de netwerkkaart via 'Apparaatbeheer'
3) Start je pc opnieuw op.

Voer je netwerksleutel opnieuw in.

Dennis.
 
Voordat ik hier mee ga beginnen wil ik graag even een paar dingen zeker van je weten voordat het hele internet eruit ligt.

- bij apparaatbeheer staan onder netwerkadapters 3 dingen
1) 1394 netwerkkaart
2) via compatable fast ethernet adapter
3) Zyair G-160 802.11g WIRELESS CARDBUS CARD

Welke verwijder ik?? bedoel je hiermee trouwens "uitschakelen" of "installatie ongedaan maken"


Wat krijg ik precies te zien als ik de pc weer opstart?
Moet ik op dat moment de card in de laptop hebben zitten en wat doe ik met de bijgeleverde cd rom. Moet deze bij het opstarten in de cd speler zitten?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door beumer5
3) Zyair G-160 802.11g WIRELESS CARDBUS CARD

Welke verwijder ik??
Deze.
Geplaatst door beumer5

Wat krijg ik precies te zien als ik de pc weer opstart?
Moet ik op dat moment de card in de laptop hebben zitten en wat doe ik met de bijgeleverde cd rom. Moet deze bij het opstarten in de cd speler zitten?
Niets doen. Het installatieprogramma is nog intact gebleven.

Eventueel wordt het SSID niet meer herkend, maar dit weet je wel in te voeren via dat geïnstalleerde programma voor het draadloos netwerken.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment maakt de verbinding wel een stabielere indruk. Echter als ik onder de eigenschappen van het draadloze netwerk kijk staat er nog steeds de oude verkeerde netwerksleutel. Ik weet tot op heden nog niet of hij bij uitval ook weer automatisch zal vragen naar de nieuwe netwerksleutel of dat hij toch vanzelf weer verbinding gaat maken


Heb jij nog een idee hoe je dat zou kunnen testen?
 
Door die verbinding uit te schakelen en het weer in te schakelen. (was even tv aan het kijken, vandaar mijn te late reactie, excuus)

Dennis.
 
Dus, rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm en dan op 'Uitschakelen' te klikken.

Het inschakelen idem-ditto, maar dan op 'Inschakelen' te klikken. (maar anders via "Netwerkverbindingen" in te schakelen.

Dennis.
 
Volgens mij gaat het nu wel goed.

Ik test het morgen wel weer verder Het is nu tijd om te gaan slapen.´

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp
 
Graag gedaan en welterusten.

Dennis.

PS. Met het disable'en van je verbinding simuleer je a.h.w. een uitval van je verbinding. Het moet vanaf nu wel goed gaan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan