netwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerhay

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Hallo,

Ik heb zopas een draadloze router van US Robotics gekocht, usr 805464. Wanneer ik draadloze verbinding wil maken met de router, dan vraagt hij om een netwerksleutel. Waar kan ik deze sleutel exact vinden? ik heb al alles afgezocht.
In de handleiding is er ook sprake van een SecureEasySetup die ik in het hulpprogramma van de client voor de draadloze adapter moet starten. Waar kan ik dit vinden? Ik heb voor de configuratie van mijn draadloze netwerkkaart het programma configfree van Toshiba.

alvast bedankt!

Die sleutel kun je nergens vinden..... die bedenk je zelf!
Sluit een UTP kabel aan tussen de router en de laptop, log in de router [meestal 192.168.1.1, check even het manual], ga naar wireless settings, pas daar de WEP key of WPA key aan, onthoudt deze nieuwe key, koppel de laptop af, tik de key in bij de wireless instellingen van de laptop... en het zou moeten werken.....

Mijn probleem is echter niet opgelost, ik heb verscheidene tabbladen in mijn router staan maar nergens kan ik ook maar het woord WEP of WPA vinden. Ik heb al alles afgezocht om dit te kunnen vinden. Bij mijn vorige router van hetzelfde merk had ik dit probleem niet.
Bij het tabblad Security staan wel een methode, encryptie en pass phrase die ik nodig heb voor wireless verbinding, maar wat doe ik hier concreet mee?

"Bij het tabblad Security staan wel een methode, encryptie en pass phrase die ik nodig heb voor wireless verbinding, maar wat doe ik hier concreet mee?"

Hier zit je op de juiste plek... bij methode kies je : WEP, WPA, WPA2, enz, bij encryptie: het aantal bits [32, 64, 128], en bij Pass Phrase het woord dat omgezet wordt in een key [een woord of zin is makkelijker dan die hele code overpennen en dan in je laptop inbrengen]

Tot zover de configuratie van mijn router, hoe breng ik dit over op mijn laptop? ik vul bij netwerksleutel de code van pass phrase in, maar ik kan nog steeds niet verbinden.

Is er echt niemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

Staat de netwerkkaart in de laptop "aan"? [default staat deze om stroom te sparen "uit"]
Staat de netwerkkaart ingesteld op DHCP zodat de router hem een IP adres kan toewijzen?
Is het netwerk zichtbaar in het venster "zoek netwerken"?

Met mijn oude router gaat het draadloze netwerk op de laptop prima. Bij de nieuwe router vindt mijn laptop een draadloos netwerk dat beveiligd is, alleen kan ik er niet mee verbinden nadat ik de netwerksleutel heb ingegeven (zijnde de pass phrase die ik op de router heb ingesteld). Zelfs als ik de beveiliging van de router af zet, kan ik niet verbinden, dan wordt nog altijd een netwerksleutel gevraagd.

blijkbaar loopt het verkeerd bij het maken van een verbinding bij het verkrijgen van een netwerkadres. Waarom loopt dit fout bij mijn nieuwe router en vormt dit geen probleem bij de oude? Hoe moet ik mijn laptop of eventueel router configurere zodat dit wel lukt?

Dit zijn zulke moeilijke dingen "op afstand".... lees maar op dit forum, er zijn bijna dagelijks threads met "kan geen verbinding maken" en meestal is het een "vinkje" teveel, ééntje te weinig, TCP/IP protocol niet goed ingesteld, DHCP niet aan, paar oude DNS adressen die nog ergens ingesteld stonden, vinkje bij proxy gezet [moet niet], firewall die blokkeert omdat het lan netwerk niet als "veilig" is toegevoegd, settings in de router veranderen maar dan vergeten op "apply" te drukken zodat alles hetzelfde blijft, inloggen op de router van de buurman die ook per ongeluk linksys, belkin, netgear of sitecom heet omdat men de defaultnaam is vergeten te wijzigen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.......

Zet nogmaals de beveiliging van de router op "NONE"... druk op apply....
Tik in de laptop bij uitvoeren op ipconfig, kijk of hij als gateway 192.168.1.1 aangeeft

Zit je wel op hetzelfde kanaal? [default is 6]

Laatst bewerkt:
Staat er een vinkje in de router bij "use router as dhcp server"

dhcp server stond reeds aangevinkt. Er staat ook een ip range bij.

Heb je ook mijn andere bericht gelezen? [kanaal settings, etc.]

Ook dat is allemaal ingesteld. Ik heb geprobeerd om mijn laptop manueel een ip te geven, hierbij gaf de laptop aan dat hij verbonden was met de router, maar ik kon verder niets aanvangen met deze verbinding, ik kreeg geen internet en kon niet binnen op andere computers binnen het netwerk. Eindprobleem: ik krijg draadloos blijkbaar nog steeds geen ip adres door van mijn router, met kabels lukt dit echter wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan