Netwerksnelheid bij downloaden 100%, bij surfen 3%, wordt er gek van!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik zit met het volgende probleem:

Router: Linksys WRT54G V 3.1
PC met Windows Vista Ultimate en US Robotics draadloze PCI netwek adapter

Heeft altijd volledig probleemloos gewerkt, maar nu sinds enkele dagen dit probleem.

Mijn normale netwerk-snelheid is ca. 500KB/s, klopt ook netjes met mijn abbo van Casema.
Maar:
Wanneer ik iets download, b.v. met Utorrent of Grabit, haal ik die snelheid ook
echter
Zodra is ga surfen, zowel met FireFox als IE7, is mijn snelheid 15KB/s

Mijn conclusie zou zijn dat de netwerk verbinding op zich goed is, downloaden gaat immers probleemloos. Ook de andere pc's in het draadloze netwerk hebben geen problemen.

Mijn PC draait standaard met NOD32 en A-Squared, scans hebben niets gevonden. Voor alle zekerheid nog online scan Ewido gedaan, alleen wat cookies.
Alles opgeschoond met CCleaner. maar niets helpt.

Het is zelfs zo, dat wanneer ik iets download via nieuwsgroepen en de download loopt op 500KB/s en ik dan alleen maar mijn browser open, ook de Grabit verbinding direct compleet instort.
Ik kom er niet uit.

Hoi !

Wat vreemd, Berry.

Voer es een paar testen uit met Nuria (http://www.freedownloads.nl/nuria.htm); dat meet je surfsnelheid en downloadsnelheid apart.

Is daarbij je surfsnelheid wel goed, ligt het in elk geval niet aan de verbinding, en moeten we in Vista zoeken !

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie, dat ga ik doen en laat de resultaten weten.

Nuria heeft vanaf gisteravond tot nu aangestaan en het resultaat van de metingen is, dat mijn verbinding op alle fronten zelfs wat sneller is dan vergelijkbare verbindingen.
Dat lijkt dan ook te kloppen met het feit dat de andere pc's in mijn netwerk, ook draadloos, geen enkel proleem met de snelheid hebben.

Ook wanneer ik mijn eigen pc met draad verbind, is het probleem er niet.

Nu heb ik denk ik een aantal opties: In Vista gaan zoeken en modderen om te proberen de oorzaak te vinden en op te lossen maar...

komende week komt de officiele SP1 uit en dat betekent hier eerst SP1 RC verwijderen n dat heeft nogal wat voeten in de aarde heb ik afgelopen keer gemerkt:(

Ik denk dat ik daar maar even op wacht en de waardeloze snelheid voor lief neem en na verwijdering van de oude SP en installatie van de nieuwe kijk of het probleem er nog steeds is

Hoi !

Goed plan !

Er zitten inderdaad verbeteringen in SPi op draadloos gebied.

Welke versie van RC 1 draai je nu ?

Ik draai nu de RC1 refresh-versie: 6.0.6001.18000 en dat vind ik alweer een verbetering.

Het watermerk geeft nu ook: Windows Vista (TM) build 6001 aan, zonder verdere toevoegingen.

Greetz,

Harry.

Dat is inderdaad precies de versie die ik nu ook heb..

Ik hou je op de hoogte!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan