Netwerksnelheid traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

levithan85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2005
Ik heb een Sitecom Wireless Network Broadband Router 100g+ en daarbij heb ik voor de pc boven een: Sitecom Wireless Network PCI Card 100g+ gekocht.

Alles werkt en de verbinding is zeer goed zegt ie, hij zegt dan ook dat de verbindingssnelheid 108 mbps is...
,maar als ik dan bestanden wil gaan overzetten via het netwerk duurt het al bijna 25 mins voor een cd van 555 mb :8-0:

Heb er als bijlage een screenshot bij gedaan om te zien dat ie dus lang niet op z'n max zit eigenlijk, heb de firmware van mijn pci kaartje geupdate enz en router weet ik eerlijk gezegt niet...
er staat ook nog een 2e router achter, maar die diet het gewoon, netwerk enzo en die haalt ook 100 mbit (wired)

Bijlagen

• pic1.jpg
    pic1.jpg
    94 KB · Weergaven: 72
De te behalen snelheid is een maximum. De werkelijke snelheid gaat omlaag door ondermeer tcp controlepackets. Je hebt dus een snelheid van 0.37 Mb/s, dat lijkt me inderdaad erg weinig. Heb je de netwerkkaart inderdaad ingesteld op 108 Mbit?

Hoe bedoel je precies met de netwerkkaart instellen op 108 mbit... want zover ik heb gekeken kon ik dat nergens instellen

Inde eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding moet je volgens mij ook de snelheid kunnen instellen.

Nee kan daar helemaal niks vinden over snelheid instellen... vind het wel raar eigenlijk hij geeft aan dat de verbinding goed en snel is, maar hij gebruikt maar 0,3% van het totale

Heb je al een Oplossing gevonden ??

Ik heb een laptop met sitecom draadloos
en bij mijn andere pc een belkin router.

Op de laptop doet internet het
echt lekker snel.

Maar als ik een bestand wil wisselen
via het netwerk tussen mijn
laptop en pc of vica versa,
dan is het supertraag ??

Krijg dit probleem niet verholpen !!
wie o wie >>!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan