netwerkspel

Status
Niet open voor verdere reacties.

slungel88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik het volgende probleem en het lukt mij niet om het op te lossen. Wie kan mij helpen?

Ik speel met regelmaat een spel via internet met een collega. Bij het opstarten van het netwerkspel kwam er een IP in het scherm dat mijn collega moet invullen. Dit nummer was altijd gelijk aan mijn vaste IP.

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met windows xp en nu krijg ik bij het opstarten twee IP-nummers (bijv. 12.12.12.12 / 13.13.13.13). Het eerste nummer wijzigt bij elke handeling en het tweede blijft gelijk en is ook mijn IP. Na elke handeling zie ik ook heel even een zwart scherm met in de tekstbalk windows/system32/cmd

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met windows xp, maar ik weet het niet zeker. Firewall al aangepast, maar dat heeft niet geholpen. Wie heeft enig idee waar het aan kan liggen?

Slungel88
 
je meot de ip adressen : 192.168.1.1
en 192.168.1.2 geven denk ik, is makkelijker
 
Dat lijkt mij niet zo slim toetje, want dan werkt zijn internet namelijk niet meer. Maar ik wil graag wat meer duidelijkheid over het probleem. Je zegt bij elke handeling verandert mijn IP-adres. Maar wat voor handeling hebben we het dan over? En heb je 1 of 2 netwerkkaarten in je pc zitten (Kijk even bij systeemeigenschappen->apparaatbeheer->netwerkadapters) ?
 
Bij netwerkadapters staan twee kaarten:
- ADSL WAN Adap
- Intel PRO/100 Network Connection

In het spel zit onder andere een chat-functie. Als ik hier voor kies kom ik in een ander scherm. Als ik vervolgens terug ga, dan zie ik het eerder genoemde zwarte schermpje en kom ik weer bij het opstartscherm. Hier staan dat dan nog steeds mijn ip, maar het nummer ervoor is gewijzigd.

Bij al dat soort handelingen wordt er keer op keer verbinding gemaakt met de server zover ik weet.

Slungel88
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan