netwerktraffiek loggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
De laatste tijd is er binnen ons homenetwerk opmerkelijk veel meer up & download traffiek, zonder dat wij daar de aanleiding toe kennen. Ergens gaat er dus waarschijnlijk iets fout met een van onze computers, wij hebben echter nog niet kunnen detecteren wat.
Nu is mijn vraag de volgende.
Bestaat er software, die het volgende voor ons kan loggen:
-welke data passeert er
-van welke client pc komt deze data
-welke ports & protocols gebruikt deze traffiek
-waar gaat deze data heen

Heeft iemand hier ervaring met software die dit kan?

thanks in advance

hmmm, lijkt me een leuk programmatje, is geinstaleerd, en werkt perfect, maar HOE kan ik de traffiek (per client) detecteren met dat programma?

Als je via het programmaatje doorklikt zie je bij de SNMP gegevens allemaal poorten enzo voor je router. Deze kan je dan verder bekijken en zo zie je ook de statistieken.
Op m'n werk gebruiken we Cacti om deze gegevens uit te lezen en dit in mooie grafiekjes te tonen. Hiervoor zijn ook andere oplossingen.

http://www.cacti.net/

Dit soort tools werken natuurlijk alleen als je router dit ondersteund, overigens werken deze counters onder windows ook, dus je kan ook de pc's monitoren.

Het is wel wat werk en gepuzzel, maar is wel leuk om mee te spelen (cacti).

waw, ziet eruit alsof dit precies is wat ik zoek, ik installeer het vnvnd es op mijn servertje thuis, ben benieuwd. Alvast bedankt, ik laat nog wel iets horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan