Netwerkuitgang in twee splitsen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik wil twee netwerkuitgangen op mijn pc.Bestaat er nu geen koppeling (T-stuk) dat ik in de netwerkkaart van mijn pc kan steken zodat ik twee uitgangen heb ?

Die hub of switch bevat dat ook enige software of splits dat gewoon de kabels in twee ?

Bedoeling is :
Ik heb een router die zit in mijn accespoint en het accespoint gaat naar mijn netwerkkaart.
Ik wil de accespoint kunnen uitzetten zodat alleen de router blijft werken.

Dus op uitgang router steek ik een hub of swicht dan, en 1 kabel gaat dan naar de netwerkkaart en 1 kabel naar de acces-point ?

Wat is het beste van die twee in mijn geval ?

Dan zou ik voor een switch gaan (het is een los hardware kastje en vereist geen software op je pc ofzo, overigens is een hub dat ook)
De techniek van een switch is geavanceerder dan die van een hub en regeld je netwerk verkeer beter maar zijn over het algemeen een paar tientjes duurder.

En het werkt zoals jij al aangeeft. een kabel van router naar switch (of hub) en dan van de switch naar je AP en 1 kabel naar je PC.

Het is dan wel zaak dat jou router ingesteld staat als DHCP server en je AP verder niet.
Alhoewel er verschillende wegen zijn die naar rome leiden.

Het zijn eigenlijk twee routers, 1 gewone en 1 draadloze.

De draadloze is een d-link G604T die zichzelf automatisch instelt als accespoint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan