Netwerkuitval bij download bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen30

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Beste iedereen,

Mijn tantes hebben een raar probleem met hun draadloze netwerkverbinding.

Onderstaand een schets van de situatie:
- Er zijn twee laptops
- 1 is nieuw en draait op Windows 7
- 1 is al iets ouder en draait op Vista
- Beide zijn aangesloten op een netwerk van Ziggo met een draadloze netwerkadapter
- De verbinding loopt via een Sitecom router naar een Motorola modem
- Voorheen was er voor de eerst genoemde laptop een andere laptop in de plaats (draaide op XP) en deed onderstaand probleem zich niet voor. Ook via deze laptop (die dus niet meer in gebruik is) werd gebruik gemaakt van internet via een draadloze netwerkkaart
- 1 laptop is een Sony Vaio VGN-NR21S, WLAN: 802.11 a/b/g/n
- 1 laptop is een MSi CR6000, WLAN: 802.11 b/g/n 1T1R (mini card wireless adapter)

Sinds de nieuwe laptop in huis is zijn er problemen met de internetverbinding.
Met name als er via e-mail bijlages worden geopend valt de internetverbinding uit.
Dit probleem doet zich niet alleen dan voor, maar ook bij 'gewoon' surfen (geen downloads), maar veel minder vaak.
Als de router vervolgens ongeveer 10 seconden wordt uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld werkt de verbinding weer naar behoren.

De volgende meldingen wordt meestal gegeven bij het wegvallen van de verbinding of bij het vaststellen van het probleem via Windows:
- "kan geen verbinding maken met (naam van de verbinding)"
Soms komen de volgende meldingen ook tevoorschijn:
- "draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige IP-configuratie"
- "de standaard gateway is niet beschikbaar"

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Of hoe ik het verder zou kunnen vaststellen?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!
(omdat het gaat om laptops bij mijn tantes weet ik niet hoe snel ik evt. weer kan reageren op een antwoord, maar ik ga er zeker mee aan de slag)

Groeten,

Arjen

dhcp staat aan en ingesteld op beide laptops neem ik aan?

hoe is de ontvangst op de nieuwe laptop?
heb je het probleem ook als hij aan de kabel ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan