Netwerkverbinding krijg ik niet in orde

Status
Niet open voor verdere reacties.

margot49

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Ik heb een netwerk met 3 computers via een router. Ik wil een 4e computer toevoegen. Dat lukt niet. De netwerkkaart is goed geinstalleerd. Het kennelijk bijbehorende TCP / IP protocol niet. Ik krijg bij systeeminfo bij nettrans de melding 'dit apparaat werkt niet correct, probeer een ander stuurprogramma'.

Weet iemand wat hiermee wordt bedoeld? Alvast hartelijk dank.

de melding 'dit apparaat werkt niet correct, probeer een ander stuurprogramma'.
Het wordt al aangegeven, waarschijnlijk zijn niet de stuurprogramma's geinstalleerd die bij de netwerkkaart en het os horen.
Wat is het merk en type van de kaart en welk os

:rolleyes:

Ik heb het probleeem wel us gehad met 2 computers je moet gewoon wat blijven proberen en op den duur doet internet het het is we vet wazig

Geplaatst door Bern@rd

Het wordt al aangegeven, waarschijnlijk zijn niet de stuurprogramma's geinstalleerd die bij de netwerkkaart en het os horen.
Wat is het merk en type van de kaart en welk os

:rolleyes:

Het is win 98 en de kaart is van Realtek RTL8139 / 810x family fast ethernet NIC. Deze is net nieuw gekocht. Mag dan toch goede stuurpragramma verwachten ???

Ja en nee. Haal voor de zekerheid maar de nieuwe drivers op.

Hoe staat ie bij apparaatbeheer soms met een ! teken?

Daar moet je niet zo zeker van zijn . Heb ik nl zelf aan de hand gehad bij een kennis. Lang verhaal kort, er bleken toch verkeerde drivers meegeleverd te zijn. Nieuwe drivers gedownload en bingo.

Wat is het OS

Laatst bewerkt:
Ze heeft neergezet dat het om windows 98 gaat

Heeeeele domme opmerking:

Heb je wel de windows 98 driver geinstalleerd ?
Zo ja probeer een nieuwe driver (win88) op te halen via realtec

Geplaatst door wvdwe
Hoe staat ie bij apparaatbeheer soms met een ! teken?

Daar staat die goed. De kaart is op zich goed geinstalleerd, die wordt ook herkend, daar ligt het niet aan........lijkt mij

Geplaatst door GForze
Heeeeele domme opmerking:

Heb je wel de windows 98 driver geinstalleerd ?
Zo ja probeer een nieuwe driver (win88) op te halen via realtec

Ik weet niet wat een windows 98 driver is? Ik heb de 'windows98' driver die bij de kaart hoort geinstalleerd. De router herkent dit en de kaart staat goed in apparaatbeheer.

Geplaatst door hangmat
Ja en nee. Haal voor de zekerheid maar de nieuwe drivers op.

heb ik gedaan, helpt niet. er blijft bij systeeminfo (niet bij apparaatbeheer) onder netwerk TCP IP nettrans staat; die apparaat werkt niet correct....

Ik zie bij Realtek dat er 2 type drivers zijn voor
Win 98 (eerste editie) en win 98 SE (tweede editie)

Geplaatst door Bern@rd
Ik zie bij Realtek dat er 2 type drivers zijn voor
Win 98 (eerste editie) en win 98 SE (tweede editie)

ja, ik heb second edition; en die driver heb ik ook.
En nog opmerkelijk is dat:
- tcp / ip protocol voor de externe toegangsadapter werkt wel
- tcp / ip protocol voor ethernetkaart werkt niet......
Daar krijg ik de melding apparaat werkt niet correct..........code 11

Bij W98 moet je ook nog de netwerkkaart soms vrijgeven.
Dus als de kaart goed geïnstalleerd is ga je naar start/uitvoeren en typ je winipcfg klik dan op ok. Je ziet dan je netwerkkaart en je kan deze een IP nummer geven.

Een kleine aanvulling op het bericht van Wajang.
Type in een DOS box: winicfg /renew_all. De adapter zal dan door de router een IP adres toegewezen krijgen.

@wajang
Sorry, Ik was in de veronderstelling dat 98 en ME dezelfde configuratie opdrachten hadden.
:o

Als dit alles niet werkt, verwijder de kaart dan uit apparaatbeheer en sluit windows af. Plaats de netwerkkaart in een ander PCI slot. Start opnieuw op en verwijs tijdens het herkennen van de nieuwe hardware naar de locatie van de nieuwste drivers.

Geplaatst door hangmat
Als dit alles niet werkt, verwijder de kaart dan uit apparaatbeheer en sluit windows af. Plaats de netwerkkaart in een ander PCI slot. Start opnieuw op en verwijs tijdens het herkennen van de nieuwe hardware naar de locatie van de nieuwste drivers.

GELUKT!!!!!!!!

Dank jullie allemaal!
Margot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan