Netwerkverbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frouwke

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Ik heb mijn laptop vorige week na 3 maanden kapot te zijn geweest weer teruggekregen. Ben een week in Berlijn geweest, en heb mijn laptop vandaag weer properly gebruikt.

Het internet vliegt er echter steeds af na 20 minuten. Beperkte verbinding, of lokaal verbonden, dan probeer ik het opnieuw, en is de hele lijst met netwerken weg. Hij zegt dan dat de abiliteit om netwerk te detecteren is uitgeschakeld, maar dit is niet waar!
Mijn moeder zit tegelijkertijd op internet, op dezelfde netwerk, en heeft nergens last van.

Ik word er hoornsdol van. Toen ik op Vlieland werkte had ik ook steeds last van "alleen lokaal" en "beperkte verbinding"en. Erg vervelend.

Hoi,
geef ff aan welk merk/type laptop je hebt,welk besturingssysteem etc.
Bedenk dat je moeder een andere laptop/pc heeft waar wél alles goed werkt, dus dat is verder irrelevant.
Kan b.v. zijn dat je een update van je netwerkkaart nodig hebt,maar zonder verder info kunnen we je niet verder helpen.

Laatst bewerkt:
Acer Aspire 6930, Vista. Ik heb op Vlieland mijn netwerkkaart geloof ik geüpdate, dat heeft toen niet geholpen...

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ff op de website van Acer geweest en heb geconstateerd dat er stuurprogramma's zijn voor 4 verschillende netwerkkaarten n.l. Atheros,Intel,Qmi,Ralink.
Nu ligt het er maar aan welke van de 4 jij hebt.
Om daar achter te komen kun je dit programma downloaden waarmee je dat kunt achterhalen.

Volgens PC Wizard heb ik Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) AR8121/AR8113/AR8114 PCIe Ethernet Controller. :)

Even een andere vraag,je laptop is in reparatie geweest wat was precies het probleem en had je 't probleem ook al vóór de reparatie?

Ik had het moederbord kapot gemaakt... En ervoor ook ja. Zoals ik al zei had ik deze problemen ook al op Vlieland (al waren de netwerken toen niet helemaal van het lijstje verdwenen), daar ben ik 2 maanden geleden van weggegaan.

Ga naar de Acer website klik linksboven bij "service and support" op download driver in de pop-up klik je op notebook>Aspire> 6930 (Wees er zeker van dat je dat model ook hebt want er zijn ook modellen met de toevoeging G_GZ_Z) kies in 't volgende venster je besturingssysteem,je taal en selecteer "nieuwste" dan worden alle drivers van jouw laptop getoond incl. van je netwerkkaart/adapter.

Laatst bewerkt:
Ik krijg dit als ik het gedownloade Atheros programma wil downloaden:

atheros.png

Ik heb die van de 6930G gedownload (die heb ik ook, had de G over het hoofd gezien).

Websites gaan zo ongelooflijk langzaam vaak... Minutenlang laden voor afbeeldingen, of ik krijg gewoon een time-out als het hem niet lukt de website te laden:

zucht.png

Grote, diepe, ZUCHT.

Niets aan de hand we komen er wel uit,doe 's ff dit:
windowstoets + r
typ
msinfo32
enter
klap open "Onderdelen" (op + teken klikken)
klap open "netwerk"
selecteer "Adapter"
hier krijg je verschillende adapter types te zien die niet beschikbaar zijn ( minipoort xxxxx enz) maar er moeten tenminste 1 of 2 adapters tussenzitten (Lan en Wlan) die als geïnstalleerd te boek staan.
De Wlan-adapter moet je me doorgeven.
Wat je ook kan doen als je in dat scherm bent,klik op bestand in de menubalk en klik op exporteren,geef het een bestand een naam b.v. netwerk en sla 't op in de voorgestelde locatie,voeg het tekstbestand bij in je reactie door via de paperclip je bestand te uploaden en in te voegen in je bericht.

Laatst bewerkt:
Ik kan in dat lijstje niet specifiek iets over LAN of WLAN vinden... Wel WAN, Ethernet en Tunnels...

Ik zit nu op mijn kamer in Zwolle, en ik ben er nog niet afgekickt. Mijn Skype verbinding is alleen ruk (pardon), en afbeeldingen en websites laden duurt nog steeds lang. Met de andere laptop die ik hier heb heb ik geen problemen, dus het ligt aan mijn laptop. Maar wat o wat is er mis...?

Laatst bewerkt:
Sorry maar ik kan dat verder van hieruit niet beoordelen, heb je geen kennis/vriend die je daar evt. bij kan helpen? Dit soort problemen zijn op afstand soms moeilijk op te lossen juist omdat je al problemen met je internetverbinding hebt en hulp op afstand (rechtstreeks verbinding maken met jouw pc) dan geen optie is.
Hou me iig op de hoogte wellicht dat me nog wat invalt.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan