Netwerkverbinding verbroken die niet bestaan.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rpc15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rpc15

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
:shocked:Owke mensen hier is het probleem,

Ik draai in een netwerk omgeving en heb een aantal netwerkverbindingen,

Een Z schijf
Een F schijf etc etc,

Nu krijg ik sinds kort zomaar in mijn deze computer de volgende meldingen:

Netwerkverbinding verbroken i schijf,
Netwerkverbinding verbroken w schijf,

Ga zo maar door, netwerkverbindingen die nooit zijn aangemaakt.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd,
1) Aanlog script nagekeken
2) Verbindingen handmatig uit deze computer verwijdert, gaat niet.
3) Logboeken nagekeken, staat niks over in.

Zit af en toe spontane ideeën nog te proberen maar ik kan er ook niks vinden op internet tot zover.
Als iemand mij andere bruikbare info kan geven hoor ik het graag.

Zie foto voor het probleem

Bijlagen

• naamloos123.jpg
    naamloos123.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 111
enige wat ik mij zo 1,2,3 kan voorstellen is dat iemand heeft aangelogd onder jouw account met een rdp-sessie en heeft aangegeven dat ook z'n eigen stations constant opnieuw verbinding moeten maken.

hmm, dat klinkt totaal niet logisch..

niet iets gedaan met een usb-stick/verwisselbare schijf de laatste tijd?

enige wat ik mij zo 1,2,3 kan voorstellen is dat iemand heeft aangelogd onder jouw account met een rdp-sessie en heeft aangegeven dat ook z'n eigen stations constant opnieuw verbinding moeten maken.

hmm, dat klinkt totaal niet logisch..

niet iets gedaan met een usb-stick/verwisselbare schijf de laatste tijd?

nee helaas, had nix met rdp te maken.

Trwns nog even het verhaal over dit probleem met handelingen die ik heb uitgevoerd.

Situatie:
Server met een <10 clienten (wordt nog daarnaast ook met vpn verbindingen gewerkt)

Er wordt gedraaid aan de serverzijde:

Windows Server 2003 SBS R2
DHCP
DNS
AD (policy iedereen z’n “Mijn Documenten” geredirect naar een netwerk share)
Exchange
Symantec
Symantec Mail Security
RAS

Clientzijde:
Windows XP Prof SP2
Office 2007
Symantec Client

Probleem:

Wanneer er wordt ingelogd op een werkstation komen er na 1 a 2 minuten eerst 1 en daarna een alfabet vol met “verbroken” netwerkverbindingen. De netwerkverbindingen die al gemaakt zijn (script + handmatig) blijven gewoon hun werk doen en geven geen problemen. De verbroken netwerkverbindingen daarentegen zijn niet te verwijderen noch te achterhalen hoe deze zijn ontstaan.

Dit probleem komt voor op 2 werkstations die beide kwa hardware niet op elkaar lijken, beide zijn wel van de Asus Pundit reeks (P2 M2A690G AMD AM2 en de Intel variant hierop)

Wat ik al heb gedaan/ondervonden:

-VB Script uitgevoerd (Deze verwijderd alle huidige netwerkverbindingen en maakt vervolgens weer nieuwe aan)
-PC uit en in het domein gehaald (En alle profielen die op de computer stonden opgeslagen verwijderd)
-Mijn documenten map redirection (policy) verwijderd en Mijn documenten hersteld naar huidige locatie (lokaal).
-De gedeelde "mijn documenten" map (share), de share naam aangepast (van "Mijn documenten" -> "Documenten") Netwerk verbindingen werden nog steeds verbroken maar dan waren het wel minder (dus 5 ipv 20)
-Netwerk herstart (Server, modem, switchtes, clients, etcetc uitgezet en vervolgens 1 voor 1 aan)

Wat mij was opgevallen is:
Was het probleem beu en heb een andere werkstation gepakt, hierop moest nog wel software voor de keyboard worden geinstalleerd (Logitech Di Novo).
Zodra Logitech software is geinstalleerd kwam het probleem ook op deze pc voor (Alleen op een andere pc komt dit probleem ook voor maar hierop draait geen setpoint). Software weer verwijderd probleem is weer weg.

De verbindingen die verbroken zijn gaan meestal naar de “Mijn documenten” map (op server->policy) en een enkele naar andere shares (Lijken wel telkens dezelfde zijn).

Er wordt gewerkt met zwervende profielen, wanneer er op een andere computer wordt ingelogd komt dit probleem niet voor.

De verbindingen die verbroken zijn kunnen niet verwijderd worden.

Ik zal kijken of ik nog een paar screenshots kan bijvoegen om het probleem wat te verduidelijk

P.S. Alle tips zijn welkom ook al is het iets kleins (en ik denk dat dit probleem dat laatste is)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan